Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Cathena
Skrevet

Jeg er helt tom for fuktighetskrem (jeg venter produkter i posten). Igår så tenkte jeg å smøre på et tynt lag med denne i ansiktet, fordi jeg følte jeg måtte fukte huden litt, jeg vet jeg egentlig burde latt være, men de fleste har vel gjort noen desperate tiltak.

Etter en liten stund ble jeg utrolig varm, kikket meg i speilet, jeg var knall, knall rød og så begynte det å svi noe så inn i hel****. Skylte det av med en gang med vann, da roet det seg. Var dette en allergisk reaksjon? Skjønner ingenting, er jo aloe vera liksom...

Når jeg tenker tilbake, så husker jeg nå i sommer da jeg ble brent på ryggen i syden, så smørte jeg denne på ryggen, da sved det voldsomt, men jeg trodde det var fordi denne kremen var kald mot den knallrød brente huden.

Altså, synst det bare er rart at jeg kan være allergisk mot aloe vera, er det flere som har reagert på denne måten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan absolutt være en allergisk reaksjon. Det er faktisk flere allergiske reaksjoner på naturlige ting enn det det er på syntetiske stoffer :)

Skrevet

Jeg er ikke allergisk mot aloe vera, men har hørt at mange er det. Du kan jo f.eks. teste en liten flekk på armen, det sies at utslettet kommer fort. At det sved når du var solbrent trengte ikke å være pga. aloe veraen dersom du var veldig solbrent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...