lotta80 Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 Noen som har en god oppskrift på soppstuing av champignon?
Gjest Gjest_sunny_* Skrevet 23. oktober 2008 #2 Skrevet 23. oktober 2008 Stek soppen ganske lenge, veldig viktig at den er godt stekt så den ikke blir soggy og ekkel. Ha på nok salt! Hell på fløte og kok inn. Kan godt ha litt løk sammen med det også, da blir det ekstra god smak. Men bør du la soppen steke en stund før du har i løken.
lotta80 Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. oktober 2008 Ok, tusen takk. Trodde det var masse greier for å lage en slik stuing jeg. Det høres jo lettvint ut.
Lissi Skrevet 23. oktober 2008 #4 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg steker sopp i litt smør med peppermix og gourmetsalt. Kan ta å blande ut litt peppersaus med noen ss med vann, og en skvett med fløte. Det er kjempegodt
lotta80 Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. oktober 2008 Mmm, gleder meg allerede til å prøve jeg.
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2008 #6 Skrevet 24. oktober 2008 Jeg pleier kutte soppen i terninger, og steke sammen med finhakket løk. Viktig å steke lenge nok, uten at det blir svidd. Ha i fløte, og kok til det blir redusert. Tilslutt smaker jeg til med soya saus. Kjempegodt!
Gjest _Leela_ Skrevet 24. oktober 2008 #7 Skrevet 24. oktober 2008 Steker sopp (bruker ofte også litt kantarell) og bacon, blander opp i creme fraiche og smaker til med rødvin og evt krydder.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #8 Skrevet 25. oktober 2008 Jeg pleier å ha i litt worchestershiresaus også, den gir en ekstra god smak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå