Gå til innhold

Trenger tips til bok

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på leting etter noe nytt å lese, og jeg står litt fast- tom for ideer. Ønsker meg en bok (eller flere) som er spennende, rørende, sterk- men også lettlest, hvor man kommer raskt inn i handlingen. Norsk eller engelsk, men gjerne relativt kjent da jeg må raide bibliotekshyllene (skikkelig blakk). Noen som kan hjelpe meg med å finne noe jeg kan kooose meg med i høstmørket?

Videoannonse
Annonse
Gjest becky b
Skrevet

Bøkene til Cecilia Ahern kan anbefales! Det er hun som har skrevet PS I love you, bl.a.

Rørende, letteleste, artige og veldig koselige bøker som samtidig er spennende :tommelsmil:

Skrevet

Amalie Skram: "Constanse Ring"....lettlest og rørende.

Skrevet

Takk- har lest begge (alle):P Og er helt enig! Når jeg sier lettlest mener jeg forresten ikke type chic lit/kiosklitteratur, jeg hater klisjèfylt språk og hopper fort av dersom jeg ikke synes boken er velskrevet, men jeg orker ikke noe veldig dypt og tungt heller.

Skrevet

Marian Keyes sine bøker om Walsh familien, elskbare :D

Gjest Gjest_Queen_*
Skrevet

The Pact av Jodie Picoult er en helt fantastisk bok, som anbefales på det varmeste. dersom du vil ha noe som virkelig griper tak i deg og gjør inntrykk er dette boka for deg :) Kos deg!

Skrevet

The Remains of the Day av Kazuo Ishiguro. Nydelig bok!

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Solgt

Zana Muhsen og Andrew Crofts. En ekte historie opplevd av Zana og hennes søster, anbefales virkelig, dog sterk opplevelse å lese den!

Skrevet

Takk alle! Skal skrive disse tipsene bak øret, og lete de opp neste gang jeg er på biblioteket.

Skrevet
Bøkene til Paul Coelho.

:skratte: Det han heter, jeg slo begge navnene sammen tydeligvis..

Skrevet

Jeg har fire favoritter (den ene er nevnt her før):

1. "Veronica vil dø" - Paulo Coelho

2. "I morgen var jeg alltid en løve" - Arnhild Lauveng

3. "Et glass melk takk" - Herbjørg Wassmo

4. "Gulldronning, perledronning" - Margaret Skjelbred

Alle er lettleste, fengende og gripende. Den første handler om ei som prøver å ta livet sitt, den andre er en selvbiografisk roman om schizofreni, den tredje om prostitusjon og menneskehandel i Norge, og den siste handler om incest, selv om det egentlig er vanskelig å skjønne, for boka er skrevet så vakkert.

Skrevet

Tusen strålende soler og Drageløperen av Khaled Hosseini

Tett inntil dagene av Mustafa Can

Skrevet

Keiseren av Portugalia av Selma Lagerlöf er det beste tipset du kan håpe på fra denne tråden. Garantert! ;)

Skrevet
:skratte: Det han heter, jeg slo begge navnene sammen tydeligvis..

:lol: Ja, det navnet syns jeg også var vanskelig!

Skrevet
Jeg er på leting etter noe nytt å lese, og jeg står litt fast- tom for ideer. Ønsker meg en bok (eller flere) som er spennende, rørende, sterk- men også lettlest, hvor man kommer raskt inn i handlingen. Norsk eller engelsk, men gjerne relativt kjent da jeg må raide bibliotekshyllene (skikkelig blakk). Noen som kan hjelpe meg med å finne noe jeg kan kooose meg med i høstmørket?

Røtter av Alex Hailey. Den er lang, men man kommer skikkelig inn i historien ganske raskt, så den er også lettlest.

Skrevet

Paulo coelho, alkymisten

Skrevet
:lol: Ja, det navnet syns jeg også var vanskelig!

Men det er veldig fint å uttale Coelho ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...