IngvildChristine Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg er på leting etter noe nytt å lese, og jeg står litt fast- tom for ideer. Ønsker meg en bok (eller flere) som er spennende, rørende, sterk- men også lettlest, hvor man kommer raskt inn i handlingen. Norsk eller engelsk, men gjerne relativt kjent da jeg må raide bibliotekshyllene (skikkelig blakk). Noen som kan hjelpe meg med å finne noe jeg kan kooose meg med i høstmørket?
Gjest becky b Skrevet 23. oktober 2008 #2 Skrevet 23. oktober 2008 Bøkene til Cecilia Ahern kan anbefales! Det er hun som har skrevet PS I love you, bl.a. Rørende, letteleste, artige og veldig koselige bøker som samtidig er spennende
hjertesukka Skrevet 23. oktober 2008 #3 Skrevet 23. oktober 2008 Amalie Skram: "Constanse Ring"....lettlest og rørende.
IngvildChristine Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. oktober 2008 Takk- har lest begge (alle) Og er helt enig! Når jeg sier lettlest mener jeg forresten ikke type chic lit/kiosklitteratur, jeg hater klisjèfylt språk og hopper fort av dersom jeg ikke synes boken er velskrevet, men jeg orker ikke noe veldig dypt og tungt heller.
TiaMaria86 Skrevet 23. oktober 2008 #5 Skrevet 23. oktober 2008 Marian Keyes sine bøker om Walsh familien, elskbare :D
Gjest Gjest_Queen_* Skrevet 23. oktober 2008 #7 Skrevet 23. oktober 2008 The Pact av Jodie Picoult er en helt fantastisk bok, som anbefales på det varmeste. dersom du vil ha noe som virkelig griper tak i deg og gjør inntrykk er dette boka for deg Kos deg!
Anglofil Skrevet 24. oktober 2008 #8 Skrevet 24. oktober 2008 The Remains of the Day av Kazuo Ishiguro. Nydelig bok! Mvh Yvonne
TiaMaria86 Skrevet 24. oktober 2008 #9 Skrevet 24. oktober 2008 Solgt Zana Muhsen og Andrew Crofts. En ekte historie opplevd av Zana og hennes søster, anbefales virkelig, dog sterk opplevelse å lese den!
IngvildChristine Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter #11 Skrevet 24. oktober 2008 Takk alle! Skal skrive disse tipsene bak øret, og lete de opp neste gang jeg er på biblioteket.
Lissi Skrevet 24. oktober 2008 #12 Skrevet 24. oktober 2008 Bøkene til Paul Coelho. Det han heter, jeg slo begge navnene sammen tydeligvis..
lillesky Skrevet 24. oktober 2008 #13 Skrevet 24. oktober 2008 Jeg har fire favoritter (den ene er nevnt her før): 1. "Veronica vil dø" - Paulo Coelho 2. "I morgen var jeg alltid en løve" - Arnhild Lauveng 3. "Et glass melk takk" - Herbjørg Wassmo 4. "Gulldronning, perledronning" - Margaret Skjelbred Alle er lettleste, fengende og gripende. Den første handler om ei som prøver å ta livet sitt, den andre er en selvbiografisk roman om schizofreni, den tredje om prostitusjon og menneskehandel i Norge, og den siste handler om incest, selv om det egentlig er vanskelig å skjønne, for boka er skrevet så vakkert.
Fun Light Skrevet 24. oktober 2008 #14 Skrevet 24. oktober 2008 Tusen strålende soler og Drageløperen av Khaled Hosseini Tett inntil dagene av Mustafa Can
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2008 #15 Skrevet 24. oktober 2008 Keiseren av Portugalia av Selma Lagerlöf er det beste tipset du kan håpe på fra denne tråden. Garantert!
Gjest Tanita Skrevet 24. oktober 2008 #16 Skrevet 24. oktober 2008 Det han heter, jeg slo begge navnene sammen tydeligvis.. Ja, det navnet syns jeg også var vanskelig!
The Kitten Skrevet 24. oktober 2008 #17 Skrevet 24. oktober 2008 Jeg er på leting etter noe nytt å lese, og jeg står litt fast- tom for ideer. Ønsker meg en bok (eller flere) som er spennende, rørende, sterk- men også lettlest, hvor man kommer raskt inn i handlingen. Norsk eller engelsk, men gjerne relativt kjent da jeg må raide bibliotekshyllene (skikkelig blakk). Noen som kan hjelpe meg med å finne noe jeg kan kooose meg med i høstmørket? Røtter av Alex Hailey. Den er lang, men man kommer skikkelig inn i historien ganske raskt, så den er også lettlest.
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2008 #18 Skrevet 24. oktober 2008 Jeg er på leting etter noe nytt å lese, og jeg står litt fast- tom for ideer. Ønsker meg en bok (eller flere) som er spennende, rørende, sterk- men også lettlest, hvor man kommer raskt inn i handlingen. Norsk eller engelsk, men gjerne relativt kjent da jeg må raide bibliotekshyllene (skikkelig blakk). Noen som kan hjelpe meg med å finne noe jeg kan kooose meg med i høstmørket? Paulo coelho, alkymisten
Hanna panna Skrevet 24. oktober 2008 #19 Skrevet 24. oktober 2008 Ja, det navnet syns jeg også var vanskelig! Men det er veldig fint å uttale Coelho
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå