Gjest huff Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 Er det noen vi kan få hjelp av? Vi har havnet opp i et økonomisk uføre jeg ikke aner hvordan vi skal komme oss ut av. Samboeren min har gjort en del tåpelige valg, og jeg er så fortvila at jeg ikke aner hvor jeg skal snu meg. Finnes det noen som gir økonomisk veiledning, som i Luksusfellen, uten at man må ydmyke seg selv på tv?
Gjest Marlo Skrevet 23. oktober 2008 #2 Skrevet 23. oktober 2008 Mange som kan tilby rådgivning - sosialkontoret, NAV, namsmann, fri rettshjelp, etc etc
Gjest Gjeste Blondie65 Skrevet 23. oktober 2008 #3 Skrevet 23. oktober 2008 www.bank2.no - det er de samme rådgiverne som er på TV og de hjelper folk som har mye kortsiktig gjeld og inkassosaker.
Gjest nn Skrevet 23. oktober 2008 #4 Skrevet 23. oktober 2008 Hvis du googler "rettshjelpstiltak" får du opp tiltak som driver rettshjelp, bl.a. gjeldshjelp, forhandling med kreditorer etc.
lotta80 Skrevet 23. oktober 2008 #5 Skrevet 23. oktober 2008 Skriv brev til de som krever penger, forklar problemet, be om utsettelse osv. Send meg en pm, kanskje jeg kan komme med mer konkrete råd.
Gjest huff Skrevet 23. oktober 2008 #6 Skrevet 23. oktober 2008 Takk for svarene! Kanskje jeg klarer å ta mot til meg og sende deg en pm, Lotta. Takk for tilbudet! Gjelda er kredittlån. Fæle greier med masse renter. Han har tatt opp lånene uten min viten i en vanskelig livssituasjon. Nå er det jeg som har overtatt styringen på økonomien her i huset. Og jeg ser til min store skrekk at vi har så og si ingenting igjen når alt er betalt hver måned. Han er jo en så flott mann på alle mulige andre områder. Snill, god, omtenksom. Morsom og livlig. Jeg er så utrolig glad i han. Men økonomi... Nei, der har det bare blitt tull. Men vi har i hvert fall tatt det første viktige steget: Vi har stirret problemene inn i hvitøyet og brettet opp armene. Nå tar vi tak!
Gjest Gjest_tt_* Skrevet 23. oktober 2008 #7 Skrevet 23. oktober 2008 Hvis du googler "rettshjelpstiltak" får du opp tiltak som driver rettshjelp, bl.a. gjeldshjelp, forhandling med kreditorer etc. første resultatet når jeg gjør dette er gratis-tilbud, med bl.a. brosjyrer om gjeld på sidene sine. søk ellers etter -gjeld- på nett
lotta80 Skrevet 23. oktober 2008 #8 Skrevet 23. oktober 2008 To av xene min var økonomiske vrak og hadde ikke peil på økonomi. Jeg og pappa hjalp de så de fikk avbetalingsplaner osv slik at de klarte seg gjennom mnd og ikke fikk mer purregebyrer og inkasso. Det vokser jo bare om man ikke gjør noe med det. Skal som regel bare noen telefoner og brev til for å lage avtaler. Inkasso byråer osv er som regel fornøyd uansett hva de får i mnd bare de får noe og dere har en plan på det.
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #9 Skrevet 25. oktober 2008 www.bank2.no - det er de samme rådgiverne som er på TV og de hjelper folk som har mye kortsiktig gjeld og inkassosaker. For å få hjelp av dem må man enten ha sikkerhet i fast eiendom eller ha en kausjonist. Mange som faller utenom pga dette.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #10 Skrevet 26. oktober 2008 Er det noen vi kan få hjelp av? Vi har havnet opp i et økonomisk uføre jeg ikke aner hvordan vi skal komme oss ut av. Samboeren min har gjort en del tåpelige valg, og jeg er så fortvila at jeg ikke aner hvor jeg skal snu meg. Finnes det noen som gir økonomisk veiledning, som i Luksusfellen, uten at man må ydmyke seg selv på tv? HVis de valga hans er knyttet til forbrukslån, start med å snakke med banken deres. Og du må sikre dine verdier slik at hans valg ikke rammer deg, også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå