Gå til innhold

Mineralsminke - foundation og pudder

Anbefalte innlegg

Gjest Løve66
Skrevet

Jeg har lyst til å prøve mineralsminke - først og fremst foundation og pudder, men herre min for en jungel! Det er jo så mange merker og farger så jeg synes det er veldig vanskelig å finne ut hva jeg bør kjøpe, og ikke har jeg prøvd mineralsminke før heller så jeg vet ikke hvordan dette blir på min hud.

Har funnet ut at de selger prøver fra bl.a. Glominerals på beautybasket.no, men jeg tar gjerne i mot tips om andre nettbutikker som selger prøver av andre merker hvis noen der ute vet....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

OMG ja I.D Minerals!!!!!!! <3 Dyrt da dessverre, men varer lenge

Gjest Gjest_kate_*
Skrevet

På www.everydayminerals.com kan du få et mini prøvesett med 3 foundatons, 1 blush og 1 concealer helt gratis (kun porto på 30-40 kr eller noe).

Jeg har bestilt det to ganger for å teste litt forskjellige farger og formulaer og er veldig fornøyd. Særlig siden concealeren varer evig lenge til tross for den lille størrelsen - egentlig et godt tips for alle gjerrigknarker å skaffe disse gratisproduktene! Jeg havnet på siden når jeg var på utkikk etter grønn concealer, bare flott at jeg fant en som var helt gratis :) Gøy å ha små bokser med foundations til reise o.l. også.

Foretrekker ID selv egentlig, men veldig mange mener everyday er bedre og at de har renere ingredienser. Spørs vel på hudtype, preferanser osv (og i flere tilfeller tror jeg det spørs mest på hvilket merke man har funnet den perfekte fargematchen i).

Børstene fra everyday er ikke så bra da, anbefaler heller at du kjøper ID sine. Du kommer ikke langt med mineralsminke hvis du ikke har rett verktøy.

Skrevet
OMG ja I.D Minerals!!!!!!! <3 Dyrt da dessverre, men varer lenge

Ikke sååå dyrt- 250 kr på BliVakker.no, myyye billigere enn det igjen på ebay.

Har ikke erfaring med mineralsminke enda, men har bestilt fra Kiss Me Minerals nå, som er norsk, både de og Meow Minerals vet jeg selger prøver.

Skrevet

Jeg ville ikke prøvd ID som førstevalg, men både Meow og Everyday Minerals er gode alternativer :)

Gjest Deception
Skrevet

Det finnes så mange alternativer; utover de som er nevnt har du for eksempel Signature Minerals, UgloGirl, Alima, Pure Luxe, Lily Lolo, bare for å nevne noen få. De aller fleste selger billige prøver, unntatt de store, kommersielle merkene.

Gjest Løve66
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen - nå skal jeg prøve litt forskjellige merker og farger. Ser det står at det er viktig med rett utstyr - er det annerledes koster til mineralsminke enn annen sminke?

Gjest Deception
Skrevet

Du trenger en tett børste med litt stivere bust, slik at du får massert sminken inn i huden. Du kan bruke enten en kabuki eller en flattop. En vanlig pudderkost vil bare gi et melete resultat. Everyday Minerals har gode koster til ca 10 USD, jeg liker godt kabukien derfra.

Gjest Løve66
Skrevet

Sånn - nå har jeg bestilt prøver fra kiss me, everyday, uglogirl, alima, glo og meow - puuhh!! Spent på hvor mye jeg har bomma på fargene :rolleyes:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...