Gå til innhold

Jeg har ikke råd till å flytte ut...

Anbefalte innlegg

Gjest Håpløs
Skrevet

Jeg er i et samboerforhold som er mer en plage enn noe godt...

Tanken streifer meg stadig hyppigere om at dette ikke kommer til å vare til evig tid, og at det å få barn med han er helt utenkelig. Så hva er egentlig vitsen med å bli...

Problemet mitt er at jeg har blitt økonomisk avhengig. Forferdelig lite gjennomtenkt. Jeg er student, og har ikke sjangs til å kjøpe meg noe alene. Hovedproblemet er vel at jeg har en STOR hund, noe som gjør at jeg mest sannsynlig aldri vil få leie en leilighet heller.

Omplassere hunden og droppe studiene... virker som eneste mulighet...

Skriver vel mest dette for at andre ikke skal rote seg opp i det samme for det føles som en grusom tvangstrøye. :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joda, du klarer deg uansett.

Det er ikke umulig å få leid en leilighet selvom du har hund.

Jo, kanskje du må gjennom en haug med avslag før du endelig får en.

Har selv hund(er), og har aldri hatt noe problemer med å leie. Så lenge du viser at du er ansvarlig og snakker godt om hunden.

Du klarer deg økonomisk. Du vil sikkert ikke leve som en konge, men du vil overleve.

Det finnes sosialkontor, NAV, trygd m.m.

Skrevet
er ikke det en for for prostutisjon??

Aaaah, ignorance is bliss! Det må føles godt å være såpass i sin egen, lille boble at man synes det er greit å trolle rundt på den måten. Mora di må være stolt.

Skrevet

Også er jeg veldig enig i det Marlo sier :)

Det kan ta litt lengre tid å finne leilighet, men de finnes. Eventuelt om det blir for vanskelig: kjenner du noen som kan ta seg av hunden for bare en liten tid? Til du kommer deg på beina igjen? Mindre steder er jo desverre billigere å leie også.

Håper det ordner seg :klemmer:

Skrevet

Hvorfor i all verden skal du være den som må flytte ut. Kan du ikke få sparket ut samboeren, så får han klare seg som best han kan? Det er jo han som ikke er til å leve sammen med og således er skyld i bruddet.

Skrevet
Hvorfor i all verden skal du være den som må flytte ut. Kan du ikke få sparket ut samboeren, så får han klare seg som best han kan? Det er jo han som ikke er til å leve sammen med og således er skyld i bruddet.

Kanskje kåken er hans! :fnise:

Skrevet

Eh?

- hva om det er han som eier leiligheten?

- hva om han er til å leve med, bare at forholdet ikke er bra?

Skrevet

Hvis hun ikke har råd til å flytte for seg selv, så er det ikke sikkert at hun har råd til å betale på den leiligheten de bor i heller.

Når jeg var student, så hadde jeg en jobb i tillegg for å ha råd til et sted å bo.

Skrevet
Kanskje kåken er hans! :fnise:

Har dere delt hus en periode, burde boligen være felleseie, og du burde ha rett til halvparten av verdien!! Tenk videre gjennom hva som gjør at han ikke er til å leve sammen med - er det noe du kan anmelde ham for slik at han kan settes i fengsel? I så fall vil du sikkert kunne bli boende i hvert fall til han har sonet ferdig.

Skrevet
Har dere delt hus en periode, burde boligen være felleseie, og du burde ha rett til halvparten av verdien!! Tenk videre gjennom hva som gjør at han ikke er til å leve sammen med - er det noe du kan anmelde ham for slik at han kan settes i fengsel? I så fall vil du sikkert kunne bli boende i hvert fall til han har sonet ferdig.

Håper du tuller!

Skrevet (endret)

Vi er veldig forskjellige og skjønner hverandre ikke... Det mangler rett og slett en grunnleggende forståelse... Det tærer virkelig på i lengden.

Bostedet vårt skal han få beholde, jeg har ingen rett på det, uten å utdype det noe mer.

Og tusen takk for flere konstruktive innlegg. :)

Endret av Nigo-san
Skrevet

Har du prøvd å sette inn annonse i avisen hvor du skriver at du har hund? Kanskje noen dyreelskere som synes du ville vært topp å ha som leieboer?

Skrevet (endret)

Tråden er ryddet iht KGs regler.

mrs_bond, mod

Ryddet igjen 21:35

- Nigo (mod)

Endret av Nigo-san
Skrevet
enig

Det hadde vært en ufin ting hvis jeg ble boende kun for pengene sin skyld, men nå skal jeg jo faktisk flytte ut så da er det vel ikke "prostitusjon".

Gjest NAV Utland
Skrevet

Hva skal du med en stor, dum hund ? Den er bare i veien.

Skrevet

Akkurat nå, er du det og :)

Skrevet

Poenget med trolling er vel strengt tatt å provosere, ikke overbevise folk om hvor dum du er... Bom der,altså.

Skrevet

Ta en tur innom NAV og/eller sossen å si at du ikke har noe sted å bo lenger, så hjelper de deg til du kommer på fote økonomisk igjen. Det er jo kjipt, men du vet jo selv at det bare blir for en periode.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...