Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 Hvilke rettigheter har man egentlig når pcen forsvinner når den er på service? Butikken er usikker på om den er forlagt eller levert til noen andre.
Zzyzx Skrevet 24. oktober 2008 #2 Skrevet 24. oktober 2008 Uten å sjekke det opp, så vil jeg tro at du har krav på tilsvarende produkt, eller selvsagt din egen.
feuerstein Skrevet 24. oktober 2008 #3 Skrevet 24. oktober 2008 Dessverre tror jeg du kan se langt etter erstatning for tap av data som lå på pcen, det regnes som brukerens ansvar å sørge for backup før pcen leveres inn. En annen problemstilling som speiler at man selv mister data er at andre uberettiget mottar disse. Nå aner ikke jeg hva du hadde på pcen, men jeg vet hvertfall at arbeidsgiveren min ville gått fullstendig bananas om et verksted ikke kunne utelukke at de hadde levert ut en av våre pcer til en eller annen tilfeldig kunde.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2008 #4 Skrevet 26. oktober 2008 Hei ts, feuerstien la nok ikke merke til problemstillingen din, så hans svar må du se bort i fra Når verkstedet har rotet bort pc'en din, og du kan bevise at du ikke har hentet den ut, så er det klart de har erstatningsansvar overfor deg. De bør tilby ny, tilsvarende PC. Gjør de ikke det, synes jeg du skal høre medd forbrukerrådet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå