Gå til innhold

Damer suger i å kjøre

Gjest Gjest_Rufus_*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor topper unge menn statistikken over alvorlige bilulykker hvis de er så formidabelt gode til å kjøre? Kan det være at de overvurderer seg selv? "Nå har jeg lappen, så nå er jeg verdensmester"?

Jeg møter stadig sånne på veien utover her hvor jeg bor, og flere enn meg har nesten fått dem i fronten. Altfor mange unge menn dør i trafikken på grunn av høy fart og høyt selvbilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cybergirl
Damer har ikke en dritt å gjøre bak rattet. Menn kræsjer mer fordi 1/3 av damene har forstått at plassen dems er på kjøkkenet. Derfor kræsjer om lag 1/3 mer menn, enn kvinner.

Stem for å gi kvinner lappen når de er 40 år, da er de klare. Og ta den fra dem når de fyller 55. Da er de ustabile.

Takk

Ok, kan du være sjåføren min og kjøre meg rundt der jeg skal? Skulle gjerne bare sittet på hele tiden jeg, men da måtte du kjørt fint og ikke krasjet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg har merket meg følgende:

Menn mellom 40-50 som kjører i Beme, Merse eller Audi kjører ganske fort og hensynsløst. Samme med kvinner i 20-årene og i 40-årene som har en tendens til å overskride fartsgrensene. Begge kan sitte i mobil. De har null peil på bruk av blinklys. Kvinner i samme aldersgruppe som kjører store biler som SUV, kjører gjerne MIDT i veien når det er en smal vei eller med parkerte biler på begge sider.

Rundkjøringer er et harselas med liv. Enten så lærer man ikke hvordan man skal kjøre, eller så går vettet ut med en gang man får lappen. :-I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_Sanne_*

Har det ikke nylig vært en debatt om at unge menn ikke burde få lappen før en god stund etter at unge kvinner får lappen? Argumentasjonen gikk ut på at menn er mer dumdristige enn kvinner, og klarer ikke lære trafikkreglene, langt mindre følge disse og dermed harselerer med andres liv. Hvis de på død og liv vil ta selvmord (noe de forsåvidt gjør i bøtter og spann - menn topper selvmordsstatistikkene også stakkars) så ikke involver trafikk-skolerte kvinner i idiotien deres. 'Nuff said.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unge menn topper ulykkesstatisstikkene fordi de er uerfarne og kjører mer enn den andre store gruppen uerfarne sjåfører, unge kvinner, som dog ligger like bak på statistikkene.

Ser du derimot på ulykkesfrekvens per kjørte kilometer ligger kvinner høyere enn menn i alle aldersgrupper. Tar du lappen fra unge menn kommer unge kvinner til å kjøre mer. Det vil igjen senke ulykkesfrekvensen per kjørte km for unge kvinner etter som de får mer kjøreerfaring, men samtidig kommer den totale ulykkesfrekvensen for unge kvinner til å gå himmelhøyt.

Om det var 20-årsgrense på lappen for menn hadde ulykkesfrekvensen for mannlige sjåfører 18-19 år gått rett i bånn, det ville ikke akkurat betydd at de var trygge sjåfører...

Statistikk er en fin ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE for å generalisere her - men inntrykket mitt er slik:

Jenter er ikke like gode til å kjøre som menn!

MEN! Gutter er stort sett mye mer uforsiktige i trafikken, og tar mye større sjanser.

Så - på en måte - er vi like gode! :jepp:

----------

Dette gjelder selvølgelig ikke alle jenter/gutter, men det er den generelle tendensen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hvis en mann kjører på en dame, hvem sin feil er det?

det er mannen sin feil, for det er garantert ikke lov til å kjøre bil inne på kjøkkenet!

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, etter å ha snakket med en osteolog som sa at sømmene i hodeskallen ikke ble ferdig grodd før fylte 25, og at dette betyr at man ikke er ferdig utviklet før 25 år, ja, så bør man få lappen da, og ikke ved 18-års alder.

n075.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Tull og tøys. Når det gjelder yrkessjåfører har jeg aldri vært borti en dårlig eller uforsiktig, kvinnelig sjåfør, mens det fins endel mindre flinke, mannlige sjåfører.

Noen kvinner er usikre i trafikken fordi de har liten erfaring og utfordrer ikke seg selv når de kjører. Noen menn er for selvsikre i trafikken og tar unødvendig store sjanser.

Når det gjelder kjøkkenet er det jo menn som spiser mest og er mest opptatte av å få i seg mat, er det ikke da naturlig at de også lager mest mat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...