Gå til innhold

Fæl lukt

jørnsi

Anbefalte innlegg

Jeg har en veldig fin genser. Perfekt passform og fin farge. Problemet er lukten i stoffet. Genseren lukter ingenting når jeg tar den på men med en gang jeg blir varm (ikke svett) så lukter stoffet helt forferdelig! Fryktelig irriterende. Jeg har prøvd både med og uten tøymykner. Men lukter like ille.

Noen gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en veldig fin genser. Perfekt passform og fin farge. Problemet er lukten i stoffet. Genseren lukter ingenting når jeg tar den på men med en gang jeg blir varm (ikke svett) så lukter stoffet helt forferdelig! Fryktelig irriterende. Jeg har prøvd både med og uten tøymykner. Men lukter like ille.

Noen gode råd?

Heia,vil tippe det er en genser med mørk farge.Det er superirriterende har opplevd det mange ganger.Jeg tror det må være de fargestoffene de bruker men hvordan få det vekk er vel umulig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen gode råd?

Mitt tips er: Styr unna gensere som inneholder mye akryl i framtiden, de stinker ofte....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ariadne_*

Du kan prøve å legge genseren i bløt i kaldt vann med 7% eddik i over natta, det kan fjerne lukta. Vask genseren som normalt etterpå. Bruk 1-2 dl eddik til 10 l vann. Det funker i hvertfall til å fjerne "inngrodd" svettelukt i treningstøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det strikkegenser så har den nok stor prosentinnhold av akryl...akryl stinker fort. Styr unna. Dei fleste billige strikkegensere er akryl. Irriterer meg grønn at det skal vere så vanskeleg å finne ok ullgensere som ikkje akrylblanding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...