Gjest -Tine- Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 På lørdag skal jeg på fest, der jeg kjenner 3 stykker sånn delvis, og resten (ca 20-25) kjenner jeg ikke i det hele tatt. Har sett dem på forelesning, og de har kanskje sett meg og. Jeg er egentlig ganske rolig, og ikke spesielt sosial og utadvendt. Men dette har jeg lyst å endre på! Har lyst å være den som folk ønsker å snakke med,og bli kjent med. Ikke den som bare dilter etter.. Føler at jeg har sjansen til dette nå, ettersom ingen kjenner meg der. Men hvordan gå frem? Hva skal jeg snakke med folk om? Synes 'hvor kommer du fra?', 'hvordan ble du kjent med vertinnen?' osv er så kjedelig, og opplever som regel at folk forsvinner fra meg, og setter seg hos andre så fort de får sjansen.. Jeg føler at jeg ikke er interessant nok, pinlige pauser, og folk sier ingenting, og jeg alltid må si noe. Det er jo et tegn på at de vil flykte fra meg.
Gjest ens gjest Skrevet 23. oktober 2008 #2 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg syntes det er greit når jeg skal sammen med flere som jeg ikke kjenner, at jeg bruker god tid på badet og kler med i noe som jeg føler meg ekstra fresh/ flott i slik at jeg føler at jeg ser bra ut.... Når det er folk man ikke kjenner, er det jo greit å innlede en samtale med de forslagene som du kommer med, men det må ikke føles som et kryssforhør for den andre part. Du må høre på hva den andre personen svarer og spørre mer om det som han/hun nevner(og ikke bare spørre om generelle ting), ha en vittig kommentar, eller fortelle selv noe som har noe med saken å gjøre. Du kan jo f.eks. finne en kul drikkelek/ partytriks o.l. slik at kanskje folk legger mer merke til deg. Det trenger jo ikkje være en som du tar for hele forsamlingen, men for de som du sitter i umiddelbar nærheten av.... hm...det jeg kommer på i farta
Gjest Bond Skrevet 23. oktober 2008 #3 Skrevet 23. oktober 2008 Tråden er ryddet iht KGs regler. mrs_bond, mod
SnillMito Skrevet 23. oktober 2008 #4 Skrevet 23. oktober 2008 Hva er det du egentlig spør om? Hvordan å snakke med folk? Prøv å gi av deg selv og ikke vær redd for å drite deg ut. Litt alkohol hjelper jo også på å bli kjent med fremmede.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå