Gjest birte Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 Er så lei av regntøy som ikke makter å holde vannet ute. gutten min er en aktiv krabat på 5 og er våt helt inn til trusa etter han har vært ute i regn. Det stive regntøyet som var da de andre barna mine var små, holdt iallfall ungene tørre! Nå ser jeg på nettet at Stormberg selger ut en del regntøy veldig billig. Noen som vet om dette er bra? Nå har jeg brukt både reflex og helly hansen uten at jeg er blitt særlig imponert.
Chiquita Skrevet 23. oktober 2008 #2 Skrevet 23. oktober 2008 Her er vi veldig fornøyd med reflex-regntøyet til våre gutter. De har holdt dem tørre alltid, selv minstemann som sitter i vanndammene. Siden han er så aktiv, er du sikker på at det er regn som gjør han våt, og ikke kondens?
Gjest Gjest_lovis_* Skrevet 23. oktober 2008 #3 Skrevet 23. oktober 2008 Om ungen svømmer i dammene, er det nok bare heldress som hjelper. Mine unger er "svømmere" og må som regel ha fullt skift etter en tur i regnet. Nå har eldste begynt på skolen, så nå er det bare minste i barnehagen som krever fullt skift. Vurdere å kjøpe hel regndress, men har vanntett dress som brukes flittigt.
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #4 Skrevet 23. oktober 2008 Etter nok en dag ned klissvått tøy og nytt skiftetøy, spurte jeg barnehagetanten om det var vår 5åring som hadde dårlig regntøy. Men hun svarte at ALLE ble våt i slikt vær, uansett regntøymerke. Det trekker opp langs støvlene mente hun.
Gjest barnehagearbeider Skrevet 23. oktober 2008 #5 Skrevet 23. oktober 2008 Jobber i barnehage. Den som hadde funnet opp regntøy som hadde holdt barna tørre hadde blitt rike!!! Vi må foreta helskift på stort sett alle barna i barnehagen når det regner, det trekker opp langs støvlene og inn på armene. Det er kjedelig, og ikke minst kaldt for barna, som helst skal være ute en stund selv på vinteren....Men de blir gjerne gjennomvåte i løpet av kort tid.
Gjest Gjest_AK_* Skrevet 23. oktober 2008 #6 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg har kjøpt Stormberg regnbukse til 3 åringen min, men den er litt stor enda så har ikke fått prøvd den. Men virker som det er god kvalitet, den virker litt tykkere og kanskje litt stivere enn andre regnsett vi har hatt. Problemet vårt har som regel vært at det har blitt små hull på knærne, som man bare så vidt kan se hvis man strekker stoffet...(Helly Hansen og H&M) Eneste regntøy jeg har prøvd og som jeg faktisk har vært fornøyd med er Lindex sitt!
Gjest Gjest_Tone_* Skrevet 24. oktober 2008 #8 Skrevet 24. oktober 2008 Tror ikke det finnes regntøy som er 100 % tett hele tiden. Kanskje det ikke er noe å etterstrebe heller. Ungene har nok godt av å bli gjennomvåte iblandt. når barna blir våte, kalde og er ute i all slags vær så tror jeg dette er med på å gjøre dem mer herdet for forkjølelse og annet. Jobber forøvrig i barnehage og har svært god erfaring med Reflex. Men har lagt merke til at det virker som at de ungene som har dårligst klær, mangelfullt skift ikke nødvendigvis er de sykeste. Motsatt virker det som barna med de absolutt beste klærne (ordentlig regntøy,ull,vinterdress, alltid har lue og tørre votter) ikke nødvendigvis er de friskeste. Dette har jeg altså registrert og stusset litt på.
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2008 #9 Skrevet 24. oktober 2008 Til gutten min hadde jeg bukse med faste støvler (vadere) fra quo vadis. PERFEKT!
Earane Skrevet 24. oktober 2008 #10 Skrevet 24. oktober 2008 Her brukes reflex, har hatt helly hansen før, men syns det revna for fort. Reflex har holdt lenge og han holder seg tørr. Litt bløt oppi erma er han, men det har mer med han å gjøre en med regntøyet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå