Gå til innhold

Kjøpe digitalt kamera på Gran Canaria, er det noe å spare?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får litt motstiden meldinger på om det lønner seg eller ikke, så da lurer jeg på om det er noen her som har "fersk" erfaring med dette. Prisklassen vi skal legge oss på er 6000-8000,- (i Norge)

Gib

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja.. Blir kameraet ødelagt og det er en garantisak, er det vel litt vanskelig å få reparert dette osv.. Vet ikke jeg.

Tror jeg ville kjøpt i norge..

Skrevet

Garanti har man uansett (Europa garanti) om man holder seg til kjente merker, men man kan bli avspist med 1år i stede for 2 som vi ha i Norge.

Gib

Skrevet

nemlig.. litt surt om det blir ødelagt etter ett år og to dager da:P

Gjest Admin'C
Skrevet

Angring finnes ikke der, heller ikke noe garanti. Sett opp en liste med aktuele kameraer før du drar, du kan spare litt, prøv kameraet før du betaler for det, Prut som bare det, ALDRI dra opp ditt visa kort eller et annet kort cash må det betales i fattern ble lurt fra 1500kr der (var ikke betalingsterminal). Og for all del vindusshopping for priser er viktig for hos noen er det dyrt og ikke hos andre.

Håper det hjalp deg på vei, er fornøyd med mitt dv videokamera som ble kjøpt til overpris....

Lykke til :D

Skrevet

Kan vera fornuftig å ta kontakt med forhandlar av kamera du vurderer å kjøpa og høyra kva dei seier om slike Europa-/verdsgarantiar. Det kan vera desse kun gjeld i 90 dagar for den del, som andre smertefullt har fått opplevd.

Skrevet

joda det er jo helt klart bakdeler med dette, årsaken til at vi vurderer å handle det der er sommel fra min side. Hadde tenkt å handle kamera i Norge før vi dro på ferie, men til min skrekk ser jeg at alle nå er utsolgt over natten for de modellene som var aktuelt for oss(eller så er de kraftig overpriset) slik at vi neppe rekker å få det i hende før vi drar :(

Har undersøkt med noen produsenter hvordan det er med garanti, så der har jeg fått noen gode råd om hva jeg må passe på.

Men er det lite eller ingenting å tjene på det kan man like gjerne kjøpe det til litt over pris her hjemme, eller ta kostnaden med "super" ilpost for å få det i tide(bor langt nor)

Gib

Skrevet

IKKE kjøp kamera på Gran Canaria!

Vi kikket litt og det ER billig. De skilter med internasjonal garanti og er fryktelig pågående, disse selgerene.

Men de har sine triks.

"Oj.. skulle du ha minnekort også ja... Da må du dra kortet igjen!"

Kjenner en som betalte nesten 10000 for et kamera som kostet kanppe 5000 i en butikk her hjemme innen de rakk å komme hjem. :o Først dro de kortet EN gang og så en gang til, for: "Åh.. var det DET kameraet du skulle ha, jeg trodde det var dette du tenkte på jeg!"

Hvis du skal kjøpe kamera der likevel: Gå i en skikkelig butikk. Spør og grav, test og kikk nøye. Betal med kontanter om du kan. Sjekk garantien, ring produsenten.

Skrevet

Har foresten fått et tips nå om en seriøs butikkkjede på øya som heter Visanta, med prisgaranti og noen dagers full returrett. Men han kunne desverre ikke si noe om prisene deres. Gidder ikke handle der for å spare 2-300,- ... heller hjemme da

Skrevet

Det derfor jeg spørr om hjelp Lea, er nok litt skeptisk :-? Greit å høre hva andre har erfart.

Takk for svarene

Gib

Skrevet
Har foresten fått et tips nå om en seriøs butikkkjede på øya som heter Visanta, med prisgaranti og noen dagers full returrett. Men han kunne desverre ikke si noe om prisene deres. Gidder ikke handle der for å spare 2-300,- ... heller hjemme da

Det finnes seriøse butikker på GC, men det er ganske langt mellom dem :lol: . Disse finner du stort sett på mer eksklusive kjøpesentre. I Playa del Ingles er det er senter nær maspalomas som heter Faro 2 og et annet som ligger mellom Kashbah-senteret og Metro (under bakken liksom).

Dessuten har du kjeden El Corte Ingles (I Las Pamas) som er seriøs, men også dyr.

Skrevet

Kjøp på Visanta hvis du skal handle kamera i syden...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...