Gå til innhold

nye naboer, hensynsløse

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har fått ny naboer, eller dem har hudd her ein mnd nå...

Da dem flyttet inn her så inviterte vi dem over på kaffe og kake sammen med andre naboer (tradisjon i feltet)

Dem virka hyggelige, selv om min mann var skeptisk pga store tatoveringer, skinnvest, piercinger, ja dem virka veldi rocka..

Det visste seg tilslutt at dem er veldi rocka.. hver helg er det fest hos dem, ikke det at jeg har noe med det, men dem spiller så høg musikk, og snakker veldi høgt, og rett og slett bråker veldi mye utpå terasse, og uttanfor huset dems.

På låftet har dem trommer, som blir spilt på, dem ska selfølgelig få lov til det, men trenger vell ikke ha opne vinduer og spille alt dem kan klokka tre på natta når dem har fest...

Min lille datter har en hjertefeil, og hun er ikke god, når hun først våkner , så er det ikke lett å få hun til å såvne igjen, og hun trenger søvn på natta.

Så det er jo mest for hennes skyld jeg reagerer, for hun våkner når dem bråker slik..

Bak dem så bur det en gammel som er nyopperert, og han trenger mye hvile for å komme seg.

Naboer uten "problemer" reagerer også

Vi har snakket med desse nye naboene og sagt fra at vi setter pris at vertfall festen kan være inni huset, og ikke på utsida hver helg.

Dem ble sure og sa at det hadde vi ikke noe med, så lenge festen var på deres område så hadde ingenting jeg skulle ha sagt.. jeg prøvde å forklare hvordan situsasjonen var i vårt hus.. dem hørte på meg da jeg snakket, men det er ingen forandring.

Har jeg virkelig ingenting med det å gjer, det er jo forrstyrrelse av vårt privat liv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes politivedtekter som forteller når det skal være ro. Neste gang de bråker kan du ringe til politiet og be dem komme og stoppe festen.

Vi har måtte gjøre det med noen naboer, og nå har det faktisk roet seg der.

Skrevet

Enig med Brunhilde. Ring politiet. Det er ikke lov å skape så mye støy midt på natta som du skisserer her. Det hjelper ikke at det er "på deres område".

Skrevet
Vi har fått ny naboer, eller dem har hudd her ein mnd nå...

Da dem flyttet inn her så inviterte vi dem over på kaffe og kake sammen med andre naboer (tradisjon i feltet)

Dem virka hyggelige, selv om min mann var skeptisk pga store tatoveringer, skinnvest, piercinger, ja dem virka veldi rocka..

Det visste seg tilslutt at dem er veldi rocka.. hver helg er det fest hos dem, ikke det at jeg har noe med det, men dem spiller så høg musikk, og snakker veldi høgt, og rett og slett bråker veldi mye utpå terasse, og uttanfor huset dems.

På låftet har dem trommer, som blir spilt på, dem ska selfølgelig få lov til det, men trenger vell ikke ha opne vinduer og spille alt dem kan klokka tre på natta når dem har fest...

Min lille datter har en hjertefeil, og hun er ikke god, når hun først våkner , så er det ikke lett å få hun til å såvne igjen, og hun trenger søvn på natta.

Så det er jo mest for hennes skyld jeg reagerer, for hun våkner når dem bråker slik..

Bak dem så bur det en gammel som er nyopperert, og han trenger mye hvile for å komme seg.

Naboer uten "problemer" reagerer også

Vi har snakket med desse nye naboene og sagt fra at vi setter pris at vertfall festen kan være inni huset, og ikke på utsida hver helg.

Dem ble sure og sa at det hadde vi ikke noe med, så lenge festen var på deres område så hadde ingenting jeg skulle ha sagt.. jeg prøvde å forklare hvordan situsasjonen var i vårt hus.. dem hørte på meg da jeg snakket, men det er ingen forandring.

Har jeg virkelig ingenting med det å gjer, det er jo forrstyrrelse av vårt privat liv?

Dem virka hyggelige, selv om min mann var skeptisk pga store tatoveringer, skinnvest, piercinger, ja dem virka veldi rocka:

Jeg har noen piercinger selv og samboer har tattoo. Her vi bor i en leilighetsblokk, har vi koselige naboer som bare har vært åpne og hyggelige. Det er en eldre dame som evt deler min interesse for katt/dyr, og hun vil ofte komme å snakke litt. Synes ikke man burde tenke slikt som din mann så fort, man er ikke slik og slik bare fordi man er rocka. Så enkelt er det ikke!

Men han skal ha en ting: At han hadde rett. Synes du burde ringe politiet og si at du er lei av husbråk og at de ikke respekterer andre naboer.

Jeg pleier å si i fra til de nærmeste naboene de sjeldne gangene vi skal ha fest!

Slik oppførsel som dine naboer har, er bare dumt.

Lykketil!

Skrevet

Jeg synes vel man bør prøve å snakke med naboen, før man ringer politiet. Det kan hende de bare ikke tenker så langt, så fortell litt om folk rundt der som trenger ro, og si ifra om det finnes regler for hvor langt på natt det er lov å bråke, og at du håper de kan følge disse fordi du helst vil slippe å ringe politiet.

Skrevet
Jeg synes vel man bør prøve å snakke med naboen, før man ringer politiet. Det kan hende de bare ikke tenker så langt, så fortell litt om folk rundt der som trenger ro, og si ifra om det finnes regler for hvor langt på natt det er lov å bråke, og at du håper de kan følge disse fordi du helst vil slippe å ringe politiet.

Skrevet

Det pleier å være lurt å lese tråden før man svarer...

Skrevet

Ok, for å spesifisere, snakke med dem en gang til, hvor man påpeker at man har faktisk visse rettigheter, og at man akter å ringe politiet, dersom det ikke skjer noen bedring.

Skrevet

Når man har prøvd den snille varianten et par ganger, så gir man gjerne opp. Jeg kommer aldri til å snakke til mine bråkete naboer igjen, nå er standarden at hvis det ikke er stille til kl. 01.00 så er telefon til politiet det neste.

• 1 måned senere...
Skrevet
Det finnes politivedtekter som forteller når det skal være ro.

Veit du hvor jeg finner dette? For jeg har ikke noen husordensregler å banke i gølvet med. Jeg bor i tomannsbolig hvor husverten både spiller musikk og pusser opp/bygger/utvider utover natta. Hans oppussingsprosjekt har han gitt beskjed om at han kommer til å holde på med fra og til i to-tre år (forskjellige prosjekter i forskjellige deler av både boligen og oppføring av nye bygg, og etterhvert også min leilighet).

Så jeg er hypp på å finne lover og vedtekter osv. som han da bryter, slik at jeg kan komme ut av leieforholdet. Jeg har selvsagt prata med han om dette flere ganger, men han er totalt uinteressert i å ta hensyn. Han mener det er min egen skyld at jeg ikke får sove, bl.a. fordi han har "ingen problemer med å sove på dagtid når jeg har på musikk oppe".

bambi

Skrevet

Politivedtektene er kommunale, søk på hjemmsiden til din kommune og se om ikke du finner noe der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...