Gjest pasta Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 har "arvet" en tibetansk spaniel som er ca 4 år, er en hann, har prøvd og lese litt om rasen, men ønsker og høre fra de som har erfaring med dene rasen, om noen her inne har det:-)
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2008 #2 Skrevet 16. november 2008 (endret) vet ikke noe særlig om dem selv men her er litt fakta fra google.no :gjeiper: Fakta og informasjon om tibetansk spaniel Historie: Tibetansk spaniel er avlet opp til å ligge på klostermurene i fjellene i Tibet. Der varslet de om det kom folk. (...) http://www.mittdyr.no/info/hund/tibetansk-spaniel/ Bakgrund: Tibetansk spaniel är en av de hundraser som räknar Tibet som sitt ursprungsland. http://vovve.net/Raser/facts.asp?id=301 sitatene forkortet, mrs_bond, mod Endret 16. november 2008 av mrs_bond
Gjest Caya Skrevet 16. november 2008 #3 Skrevet 16. november 2008 Jeg kjente en tibbe en gang som var sta og glefsete, så jeg har inntrykk av at de har godt av god trening og disiplin. Men det er nok fordi den hunden jeg kjente ble behandlet som en dronning og et kosedyr (som mange tibber blir) og de fleste hunder blir nok slik av å behandles slik.
Gjest Gjest Skrevet 16. november 2008 #4 Skrevet 16. november 2008 Jeg "kjenner" mange tibetanere, og kan gjerne tenke meg en sånn en dag. De er rolige og snille hunder som ikke trenger å gå milelange turer hver dag. Jeg har møtt tibetanere som er veldig sta og trenger stram disiplin, men jeg har også møtt tibetanere som er så milde og godlynte av gemytt at det er den enkleste sak i verden å dressere dem. Alle utenom en av dem jeg har møtt har også passet sammen med barn, men på det punktet handler det jo om hvor godt man sosialiserer hunden uansett rase. Tibetanere er flott hunder!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå