Gå til innhold

Vil ikke være homo

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er homo. Vil ikke være det. Hater det!!!

Hva kan jeg gjøre?

Hvorfor er jeg sånn? Det er ekkelt å tenke på. Jeg vil være normal, vanlig, ikke en sånn ekkel person som det jeg er.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Noen er bifile, noen er binysgjerrige, noen er homofile, og noen er heterofile. Sånn er det bare. Hva er egentlig "normalt"?

Endret av Alice Ayres
Skrevet (endret)

Om du har problemer med å akseptere egen legning, vil jeg virkelig anbefale en terapeut som kan hjelpe deg med dette.

Å akseptere seg selv er en helt nødvendig forutsetning for god livskvalitet.

Endret av Alice Ayres
Skrevet (endret)

Jeg vil tro at en lege eller psykolog kan hjelpe deg, men hva er grunnen til at du ikke vil være homo?

Endret av Alice Ayres
Gjest Gjest_maren_*
Skrevet

Man kan høre mye rart trådstarter (homo), men hvem har sakt at man kan velge legning? Er du med i en religion som er imot homofile forresten? Hvis disse får deg til å ha disse tankene må du bryte med de!

Skrevet
Man kan høre mye rart trådstarter (homo), men hvem har sakt at man kan velge legning? Er du med i en religion som er imot homofile forresten? Hvis disse får deg til å ha disse tankene må du bryte med de!

Er ikke kristen altså. Har venner som mener de. De er homofobe det er jeg også, altså jeg liker ikke homser og sånt. Derfor er det så jævlig at jeg er homo. Hater meg selv for det.

Gjest Betty89
Skrevet (endret)

Tror ikke det er så mye du kan gjøre enn å enten akseptere at du er homofil, ellers kan du besøke en psykolog eller noen andre!

Hvor gammel er du? Det kan godt være at du bare er i en usikker fase!

Lykke til :) Noen tenner på ditt og andre tenner på datt, ikke noe å være beskymret for :)

Endret av Alice Ayres
Skrevet
Det gjør ikke jeg heller.

Jeg er 16 år og homo. Tror du det er noe kjekt eller? Pokker heller! Hvorfor akkurat meg!?

Stakkars deg...

Skrevet (endret)

Hva kan jeg gjøre?

Hvorfor er jeg sånn? Det er ekkelt å tenke på. Jeg vil være normal, vanlig, ikke en sånn ekkel person som det jeg er.

Jammen du ér jo homo vennen min :) Ikke noe å hate det vel!

Du er den du er, du har funnet ut av hvem du er og din sexuelle holdning! Fint :blomst:

Sikkert litt rart, men innse fakta:) Du er ikke alene om å oppleve dette og den dagen man innser det er nok veldig spesiell kan jeg tenke meg.

Du ER normal og det er vel ikke ekkelt å være normal vel?

Kjære deg da :klemmer:

Det kan være lurt av deg å evt. gå inn på diverse forum som skriver om dette, eksempel:

http://www.ung.no/homo/

Finns mange andre også sikkert!

og les litt her kanskje http://kilden.forskningsradet.no/c16880/ar....html?tid=43575

Endret av A.P.Katt
Skrevet (endret)
Tror ikke det er så mye du kan gjøre enn å enten akseptere at du er homofil, ellers kan du besøke en psykolog eller noen andre!

Hvor gammel er du? Det kan godt være at du bare er i en usikker fase!

Lykke til :) Noen tenner på ditt og andre tenner på datt, ikke noe å være beskymret for :)

er 16 år. Synes det blir veldig voldsomt og skummelt å gå til psykolog. Bekrymrer meg for venner. tenk og jeg mister dem når de får vite at jeg er homo.

Endret av Alice Ayres
Skrevet (endret)
er 16 år. Synes det blir veldig voldsomt og skummelt å gå til psykolog. Bekrymrer meg for venner. tenk og jeg mister dem når de får vite at jeg er homo.

Da er de ikke noe å samle på, og du skal være glad du er kvitt dem, enkelt og greit. Dessuten er det ikke noe galt i å være homo. Homofile er like normale som heterofile. :)

Endret av Wind
Skrevet

Du venner deg til det. Sikert rart i begynnelsen men det går over.

Det er ikke ekkelt å være homo.Det er en legning og det er mange som er det :klemmer:

Skrevet

I den perioden av livet er det masse hormoner som flyr rundt i kroppen, og mange har en fase der de tror de har en egen legning enn det de egentlig har.

Husker at jeg selv var usikker på om jeg var lesbisk, og nå 6-7 år senere, så er jeg veeeldig langt unna å være lesbisk.

Syns du skal ta det som det kommer, bli sikker på at dette er det du er, og dersom du har problemer med det kan kanskje helsesøster hjelpe.

Ønsker deg masse lykke til, og min personlige oppfatning av homofile er at de er tøffe ;) Det skal mye mot til for å gå i motsatt retning av samfunnet ellers...

Gjest postsekk
Skrevet

Jeg ser ironien i at en selverklært homofob finner ut at han er homofil. Foreslår at du kommer deg til en psykolog og får litt hjelp med holdningene dine.

Hvis du senere finner ut at du ikke er homo likevel så kan du jo huske tilbake hvordan du følte det, og kanskje droppe å være så fordomsfull mot andre som faktisk er homo - som du nå kanskje skjønner så er det ikke noe man velger frivillig.

Sånn, da var det sagt, selv om jeg mistenker at hele denne tråden er trolleri trollera.

Skrevet

Det er vell ganske normalt og være homofil? Kan godt forstå at du er redd for å innse det selv kanskje enda mer og fortelle dem rundt deg om det hvis du kommer fra ett veldig homofobt miljø =/ Men det er den du er og jeg mener selv homofile er født slik de er ingen kan noe for hva de liker.

Kan jo prøve og forestille meg hvis det var vanlig at menn hadde sex med menn og damer med damer. Det er like normalt som å være hetero men det forekommer nok ikke like ofte ;)

Skrevet
Det er vell ganske normalt og være homofil? Kan godt forstå at du er redd for å innse det selv kanskje enda mer og fortelle dem rundt deg om det hvis du kommer fra ett veldig homofobt miljø =/ Men det er den du er og jeg mener selv homofile er født slik de er ingen kan noe for hva de liker.

Kan jo prøve og forestille meg hvis det var vanlig at menn hadde sex med menn og damer med damer. Det er like normalt som å være hetero men det forekommer nok ikke like ofte ;)

Ganske normalt er det vel ikke da, men tror jeg forstår hva du vil si. Kommer nok til å miste alle vennene mine dersom de får vite det. Kan bare drite i å ha gym på skolen og sånt.

Gjest cybergirl
Skrevet

Hva kan jeg gjøre?

Du er normal, ingen er født homo.

Skrevet
Ganske normalt er det vel ikke da, men tror jeg forstår hva du vil si. Kommer nok til å miste alle vennene mine dersom de får vite det. Kan bare drite i å ha gym på skolen og sånt.

Ser at det kan være vanskeligere å komme ut av skapet når man er 16 enn noen år senere når de fleste har fått litt mer vett i skallen. Men jeg tror nok vennene dine vil akseptere deg, selv om det kan ta litt tid for noen. Er ikke sikkert de er så homofobe som de skal ha det til, folk slenger ut ting for å passe inn i normene i det miljøet man henger i. Kanskje det til og med er andre i din vennegjeng som er homofile. Flere av dem vil uansett vokse av seg homofobien om noen år, du kan jo hjelpe dem med å gjøre det litt tidligere.

Hvis du mister noen venner, så var de ikke gode venner i utgangspunktet. Dersom du føler det blir for vanskelig å komme ut av skapet når du er på ungdomsskolen så kan du jo vente litt. Tror det hadde blitt ramaskrik om noen kom ut på min ungdomsskole med alle idiotene som gikk der, men på VGS var det et par homofile og de ble akseptert av alle.

Tror det er lurt å snakke med noen og bli trygg på det selv først uansett.

Skrevet

Hva kan jeg gjøre?

Jeg tror du bløffer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...