Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #1 Del Skrevet 22. oktober 2008 Har oppdaget et nytt fenomen etter at jeg ble singel: Det virker umulig å bli kjent med nye mennesker av det motsatte kjønn. Jeg er jo ikke desperat på jakt etter en partner, og er ikke interessert i at folk skal få intrykk av det. Men, siden normen er at man ikke ønsker å forbli singel, ser det ut til at det antas at dersom man tar kontakt med noen så er det sjekking. Eller er det bare jeg som er paranoid? Setting: ny mann i omgivelsene (ikke så nært at man treffes tilfeldig særlig ofte, men jeg er ofte på møter i nærområdet); trivelig, singel (jeg foretrekker single venner fordi folk i parforhold er notorisk upålitelige), liknende interesser, ser bra ut (skader jo ikke med pene venner ), men ikke helt det jeg tenner på. Altså perfekt kompismateriale, men jeg tar ikke kontakt fordi jeg ikke vil skape misforståelser. Det samme er kanskje tilfellet fra hans side. Hva gjør man? - blir jo pinlig å ta opp temaet på første møte også, og konsekvensene av misforståelser kan gå ut over fremtidig formelt samarbeid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #2 Del Skrevet 23. oktober 2008 Gjør det klart at det å ha mannlige venner er helt normalt for deg. F.eks. si ting som at "jeg får besøk av et par kamerater i morgen", "i helgen var jeg oppe hos en kamerat og samboeren hans" o.l. Samtidig kan du gjøre det klart at du ikke er ute etter et forhold ved å si ting som "det er så deilig å være singel og slippe sjalu partnere som ikke tåler at man er alene med kamerater, altså". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå