Gjest Pupsilure Skrevet 22. oktober 2008 #1 Del Skrevet 22. oktober 2008 Vet egentlig lite om noen av stedene... Vi skal på bryllupsreise. Skal ta tog dit fra paris. Vi ønsker derfor at det er togstasjon i nærheten, fin strand, shoppingmuligheter og litt liv, men ikke for mye heller. Vi skal leie feriehus, og har funnet fine feriehus alle tre stedene, men jeg vet ikke hvilket jeg skal velge. Tenkte det var greit å bestemme seg for by først, og deretter velge hvilket feriehus vi vil leie. Håper noen har noen erfaringer med noen av stedene.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gracee Skrevet 22. oktober 2008 #2 Del Skrevet 22. oktober 2008 Hei, Jeg ville ikke valgt noen av delene, de er uforholdsmessig dyre. Velg en av de mindre byene som ligger ikke så langt fra Nice eller Cannes og se hva dere kan få av hus der til en brøkdel av prisen. For eksempel går tog til Juan-les-Pins fra Nice, og det er en kjempefin strandby. God tur og gratulerer med bryllup Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rabagast Skrevet 22. oktober 2008 #3 Del Skrevet 22. oktober 2008 Enig med siste taler! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pupsilure Skrevet 22. oktober 2008 #4 Del Skrevet 22. oktober 2008 Men feriehusene jeg har funnet har ikke vært så dyre altså, rundt 3000-5000 for en uke. Det er vel ikke så galt? Men alt annet er kanskje dyrt de stedene også. Spise ute, taxi, shopping.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pupsilure Skrevet 22. oktober 2008 #5 Del Skrevet 22. oktober 2008 F.eks dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prinsessa Skrevet 22. oktober 2008 #6 Del Skrevet 22. oktober 2008 Ja det er dyrt på disse stedene med mat osv. Prisene er som i Oslo hvis ikke dyrere. Dere skal fly til Paris og deretter med tog hvis jeg forstår deg riktig? Hadde ikke vært en ide å leie bil? Det er ganske rimelig å leie bil i Frankrike. Da kan dere jo bo litt utenfor å byen og samtidig se dere litt rundt. Ellers så jeg også tipse om den italienske riviera. Vi var der i 3 uker for noen år siden. Masse fine og koselige byer og halvparten av prisnivået i Frankrike. F.eks Alassio er en veldig koselig by med fin strand og litt shopping. Dette er ca 1 time fra Nice med bil. Og jeg mener at det går tog dit også. San Remo er en annen fin by med litt liv i. Vi bodde i en by som heter Finale liguire men dette er en veldig liten by med lite liv og shopping. Fra Alassio til Genova som er stor by med masse å se på er det ca 2 timer. Send meg gjerne en PM hvis du lurer på noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gracee Skrevet 23. oktober 2008 #7 Del Skrevet 23. oktober 2008 Det ser overraskende billig ut det huset, jeg ville sjekket hvordan det ligger til ifht bysentrum, strand osv. Og standard? Er det nødvendigvis tilsvarende det som avbildes, som tross alt ser helt ok ut? Noe må være galt. Spesielt St. Tropez men også Cannes, er byene hvor rikfolk ferierer. Og da mener jeg ikke rike som folk som har råt til å bo i Ullevåll hageby eller liknende, da mener jeg vasser i penger. Og prisene er deretter. Kaffe, drinker, middag, lunjs... Til og med matbutikkene har betydelig høyere priser enn sine nabobyer. Så for meg, som har bodd i Frankrike og feriert mye på rivieraen, ville jeg ikke valgt verken St. Tropez eller Cannes (eller Nice for den saks skyld), men heller en av de fantastisk sjarmerende småbyene langs rivieraen, men det er nå meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pupsilure Skrevet 23. oktober 2008 #8 Del Skrevet 23. oktober 2008 Jeg skjønner hva du mener! Men vi skal være der litt før sesongen begynner da.... Samme huset koster over 9000 en mnd senere. Og det er ikke akkurat stort. Men vi har begynt å vurdere Antibes istedenfor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 24. oktober 2008 #9 Del Skrevet 24. oktober 2008 Antibes er nok et godt valg Det er veldig lett å komme seg til Nice og Cannes (og Monaco), med tog eller buss! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnneShirley Skrevet 24. oktober 2008 #10 Del Skrevet 24. oktober 2008 Jeg støtter også ideen om å leie bil fra Paris. Da kan dere komme dere litt rundt i området uansett hvilken av byene dere bor i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pupsilure Skrevet 24. oktober 2008 #11 Del Skrevet 24. oktober 2008 Vi skal kjøpe interrailbilletter, så vi tar tog fra oslo eller kiel (pga flyskrekk) så da har vi allerede betalt for transport fra paris til sør-frankrike Men vi kan jo kanskje leie bil der nede Takk for tipset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pupsilure Skrevet 24. oktober 2008 #12 Del Skrevet 24. oktober 2008 Ja det er dyrt på disse stedene med mat osv. Prisene er som i Oslo hvis ikke dyrere. Dere skal fly til Paris og deretter med tog hvis jeg forstår deg riktig? Hadde ikke vært en ide å leie bil? Det er ganske rimelig å leie bil i Frankrike. Da kan dere jo bo litt utenfor å byen og samtidig se dere litt rundt. Ellers så jeg også tipse om den italienske riviera. Vi var der i 3 uker for noen år siden. Masse fine og koselige byer og halvparten av prisnivået i Frankrike. F.eks Alassio er en veldig koselig by med fin strand og litt shopping. Dette er ca 1 time fra Nice med bil. Og jeg mener at det går tog dit også. San Remo er en annen fin by med litt liv i. Vi bodde i en by som heter Finale liguire men dette er en veldig liten by med lite liv og shopping. Fra Alassio til Genova som er stor by med masse å se på er det ca 2 timer. Send meg gjerne en PM hvis du lurer på noe. Takk for gode tips Jeg skal høre med samboeren om han kunne tenkt seg til Italia. Det kunne hvertfall jeg, for jeg har ikke vært der før! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnneShirley Skrevet 24. oktober 2008 #13 Del Skrevet 24. oktober 2008 Ah, Italia! Skulle jeg planlagt bryllupsreise nå skulle den vært til Toscana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Kristine_* Skrevet 26. oktober 2008 #14 Del Skrevet 26. oktober 2008 Hei! Vi har vært mye på den franske riviera og den italienske.Tar alltid fly til Nice og leier bil under hele oppholdet.Da får vi sett mye og vi får kjørt opp i de nydelige små lansbyene i fjellene.Vi leier bil for ca 1700,- for en uke.Vi har de siste årene bestillt fly og bolig hos Sembo.no.Veldig fornøyd med dem!De har mye utvalg i Frankrike og Italia.Favoritten vår er Alassio og Finale Ligure på den itaianske siden:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pupsilure Skrevet 30. oktober 2008 #15 Del Skrevet 30. oktober 2008 Vi skal ikke ta fly, men tog. Og vi tror vi har bestemt Antibes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kari Skrevet 30. oktober 2008 #16 Del Skrevet 30. oktober 2008 Tråden er ryddet iht KGs regler. Kari, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 30. oktober 2008 #17 Del Skrevet 30. oktober 2008 Det er veldig greit å ha bil når man er der nede, da det er mye å se og oppleve i området. Jeg ville nok, som mange andre, ha unngått de største byene. St. Raphael er f.eks. en litt mindre by i nærheten av St. Tropez, hyggelig og ikke fullt så dyr. ellers er prisnivået i området relativt høyt i forhold til andre middelhavsland. Men det er fint å være der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_sol_* Skrevet 30. oktober 2008 #18 Del Skrevet 30. oktober 2008 Jeg elsker Nice, Cannes, men ikke minst Mandelieu. Jeg elsker Mandelieu! Det er rett ved Cannes, så det er nok like dyrt sånt sett. I Italia må jeg si det er Monterosso som hersker på min favorittliste over byer. Utrolig nydelig plass! Så lite. Så rolig(1 eller 2 biler som er innom til dagen, bortsett fra toget som går forbi). Nydelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 26. juni 2009 #19 Del Skrevet 26. juni 2009 Vi endte opp med å reise til Antibes, og var svært fornøyde! Et nydelig sted. Men like dyrt som norge ja. Var en tur i Cannes også, og var veldig glade for at vi ikke bodde der Hilsen TS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå