Gå til innhold

å rulle med magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

hehe.. for de som får det til da! det er jo litt slitsomt?

Videoannonse
Annonse
Gjest O-Ren Ishii
Skrevet

Tviler på at det er bra trening (uten at jeg kan vise til noe vitenskapelig), jeg ville heller sverget til styrketrening for magen. :ler: Crunches, hofteløft, sit-ups, planke osv.

Jeg er forøvrg veldig god til å rulle med magen. Det jeg stort sett får ut av det i etterkant er lettere ubehag i magen, men blir ikke sliten. ;)

Skrevet

Tror nok det finnes mer effektive metoder hvis målet er en flat og trenet mage :) Jeg har rullet med magen i flere år (fordi jeg danser magedans), og har ikke merket noe nevneverdig forskjell hva flathet/sixpack angår. Jeg regner med at rulling med magen styrker de indre magemusklene, og at sit ups (som jobber de ytre musklene) er mer effektivt som treningsmetode for å få flatere/strammere mage.

Skrevet

Rulling med magen er fint for magen og ryggen, men ikke noe vits i å bare rulle med magen i flere timer i strekk... men kombinert med annen dans og / eller kondisjon er det sikkert bare bra :) Styrke og fleksibilitet i ryggrad / rygg / mage er bare fint det, spesielt for indre muskaltur som det sies her. Og det kan være tungt!! All form for bevegelse er jo bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...