Gå til innhold

Klematis i potte

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Bille_*
Skrevet

Heisann!

Jeg bor i blokk og her har vi balkong. I vår kjøpte vi en klematis, men nå er jeg usikker på hva jeg skal gjøre med den til vinteren. Vet jo at når man planter den ute skal man kutte den ned før vinteren setter inn. Men hva gjør jeg når den er plantet i en potte? Da er det jo mye mindre jord rundt som vil beskytte den om jeg lar den stå ute. Potten er en helt normal teracottakrukke (de orange), og jeg er redd for at den vil sprekke når det blir frost og kuldegrader. Burde jeg ta den inn og ha den i stua eller kjelleren? og må jeg vanne den mens jeg har den inne? Eller noen med noen tips? Hadde blitt kjempeglad for litt hjelp, vil jo veldig gjerne beholde den til neste år.

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne MÅTTE jeg jo bare svare på :)

Jeg ville klippet den ned, tatt den inn og satt den mørkt og kaldt i kjelleren. Da tror jeg ikke du trenger å vanne den.

Minner meg på at jeg må klippe ned mine også, selv om jeg ikke tror jeg gjorde det i fjor... :klø: Men de blomstret nå så fint som bare det i år allikevel :)

Skrevet

hehe, ja du er den beste til å svare på den:) Så iallefall veldig fint ut "klematis i potte-av klematis"

Er det jeg har tenkt mest på å gjøre, prøver nok det. hvis ikke noen andre har noen helt andre anbefalinger på hva som er lurt.

Mamma har aldri klippet ned klematisen hun har i hagen og den har godt helt fint. Et år klippet hun den og da ble den ikke like fin sesongen etter, men den tok seg opp igjen til neste sesong igjen. Men det blir jo litt upraktisk når jeg dra den med ned i kjelleren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...