Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.

Jeg lurer egentlig på hva du liker å bake i julen, svar gjerne oppskrifter og tips! :)

Over de siste årene har jeg mistet pepperkake former og krumkakejernet mitt.

Så jeg ble veldig glad da jeg så disse produktene på disse nett butikkene.

Håper dette kan være til hjelp for noen.

Og jeg håper noen kan hjelpe meg med oppskfiter :)

Linker fjernet. Se reglerne.

/Furstina (moderator)

mvh

Nathalie Love

Endret av Furstina
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De pepperkakeformene var en super gaveidè! Takk!

Skrevet

Jeg har 7 slag:-)

Akkurat nå de siste årene er favorittene krumkaker og potetmeltopper. mmmm smelter i munnen!

Så har du slikt som marsipan, risboller, colakaker, pepperkaker, sjakkruter, brente mandler... ååå masse godt ja:-)

Skrevet

Baker ikke så veldig mye, det begrenser seg på hvor mye småkaker man spiser her, men triple choc chip cookies, gingercookies og krumkaker må man ha. Baker også en skikkelig kake til kaffen på julaften.

Ellers så lager jeg vanligvis 5-6-7 forskjellige slag av konfekt, synes det er mye bedre enn småkaker nemlig:

-Baileyskuler

-Mozartkuler

-Rissjokolade

-Peanøttsjokolade

-Melkesjokolade m/krokan

-Kransekakestenger

-Marsipan- og nougatkonfekt

-Sjokoladetrøfler

Skrevet

Er det noen som har en link til ei nettside med enkle oppskrifter på julekonfekt? Jeg er helt fullstendig grønn nybegynner, så det må være så enkelt at selv et barn kunne klart det. ;)

Skrevet
Er det noen som har en link til ei nettside med enkle oppskrifter på julekonfekt? Jeg er helt fullstendig grønn nybegynner, så det må være så enkelt at selv et barn kunne klart det. ;)

Svært mange av de jeg lager hver jul har jeg funnet oppskrift til på detsoteliv.no :)

Skrevet
Colakaker? Fortell :)

Skal finne fram oppskriften å skrive inn her senere i kveld. Har den ikke her akkurat nå.

De er litt seige og helt enormt gode:-)

Skrevet
Baker ikke så veldig mye, det begrenser seg på hvor mye småkaker man spiser her, men triple choc chip cookies, gingercookies og krumkaker må man ha. Baker også en skikkelig kake til kaffen på julaften.

Ellers så lager jeg vanligvis 5-6-7 forskjellige slag av konfekt, synes det er mye bedre enn småkaker nemlig:

-Baileyskuler

-Mozartkuler

-Rissjokolade

-Peanøttsjokolade

-Melkesjokolade m/krokan

-Kransekakestenger

-Marsipan- og nougatkonfekt

-Sjokoladetrøfler

Hei

Vet du hvor jeg kan finne oppskriften på peanøttsjokolade Melkesjokolade m/krokan og sjokoladetrøfler

Det hørtes jo kjempegodt ut :goodbye:

Gjest Revenka
Skrevet

Til jul lager jeg rull (kjøttpålegg) sammen med bestemor og så baker jeg diverse slag julekaker sammen med søsteren min. Lager vel sjakkruter, peppekaker, serinakaker, berlinerkranser som vanlig, og kanskje kromkaker. Nam nam.

Skrevet

Takk for fine svar alle sammen :)

Håper øyenstikker finner frem oppskriften til disse colakakene.

Er virkelig spent på disse :)

Skrevet

her kommer oppskriften på colakakene:

300g smør

300 g sukker

1 1/5 ss sirup

1 1/5 ts vaniljesukker

1 1/5 ts natron

1/4 kopp kaffe

ca 400 g mel (hvetemel)

Stekes på 190 grader i ca 10 min.

Smør og sukker røres hvitt.

Ha i sirup og vaniljesukker.

Rør natron ut i kaffen, så den løser seg helt opp.

ha i melet og kaffe/natron blandingen og rør sammen til en deig.

Nå skal deigen rulles ut til pølser. Ca 2 fingre tykk. Lag de litt kortere enn stekeplaten i bredden. Du kan ha ca 3 stk på platen samtidig, disse flyter utover når de stekes.

Stek i ovenen ca 10 min. Da flyter de utover og begynner og sprekke.

Ta ut av ovnen, nå er de veldig myke. Ta en skarp kniv og skjær, med en gang du har tatt dem ut av ovnen,på tvers av pølsene, så du får smale "pinner" bortover. La de ligge til de blir hardere før du flytter dem over til rist.

Disse er litt seige i midten og kasende utenpå. nam nam

Skrevet

Jippii :)

Disse må absolutt prøves snart!

Takk igjen!

Ha en fin dag dere.

:)

Skrevet

Noen som lagret linken til de morsomme pepperkakeformene og kan sende den på PM til meg?

Skrevet
Hei.

Jeg lurer egentlig på hva du liker å bake i julen, svar gjerne oppskrifter og tips! :)

Over de siste årene har jeg mistet pepperkake former og krumkakejernet mitt.

Så jeg ble veldig glad da jeg så disse produktene på disse nett butikkene.

Håper dette kan være til hjelp for noen.

Og jeg håper noen kan hjelpe meg med oppskfiter :)

Linker fjernet. Se reglerne.

/Furstina (moderator)

mvh

Nathalie Love

Noen som lagret linken til de morsomme pepperkakeformene og kan sende den på PM til meg?

jeg vil også gjerne ha link om disse :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...