Gjest O-Ren Ishii Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 (endret) Vet det finnes mange tråder om dette, men de fleste går på baser man kan kjøpe på nettbutikker. Jeg er på jakt etter en god øyenskyggebase som kan kjøpes i parfymerier. Frem til nå har jeg brukt Art Deco sin, men er nå tom og har selvfølgelig ikke planlagt godt nok til at jeg kan bestille på nett siden jeg trenger ny base nå. Har vært ok fornøyd med art deco sin, men synes ikke den funker så godt når jeg legger den over concealer (når jeg bruker det). Legger jeg den under concealeren legger ikke concealeren seg pent. Normalt bruker jeg bare pudder og skygge over øyenskyggebasen (som er lagt rett på huden), og det fungerer bra. Forøvrig: skal base legges under eller over concealer/pudder? Jeg synes det er mest logisk å legge den underst slik at den fikserer alle lag av sminke som kommer over. Men jeg er veldig usikker. Endret 22. oktober 2008 av O-Ren Ishii
Gjest Deception Skrevet 22. oktober 2008 #2 Skrevet 22. oktober 2008 Hei. En veldig god øyeskyggebase som du får i normale butikker, er Lumene sin. Den er på tube, og fungerer aldeles utmerket. Faktisk liker jeg den bedre enn Urban Decays berømte Primer Potion. Jeg bruker ikke selv øyeskygger så ofte, men denne får dem til å holde hele dagen. Jeg legger den på ren hud, uten foundation eller pudder, og deretter øyeskyggene over.
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 22. oktober 2008 #3 Skrevet 22. oktober 2008 Takk for tipset! Tror jeg sjekker ut lumene sin.
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #4 Skrevet 22. oktober 2008 Hvor finner man Lumene i Trondheim, jeg har ikke sett det noen plasser???????
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #5 Skrevet 22. oktober 2008 Lumene sine produkter er testet på dyr.
hufsa! Skrevet 22. oktober 2008 #6 Skrevet 22. oktober 2008 Lumene sine produkter er testet på dyr. Hm..tror ikke det var spørsmålet.
Nemesis Skrevet 22. oktober 2008 #7 Skrevet 22. oktober 2008 De har art deco sin øyenskyggebase hos estetique. Jeg var innom der for en stund siden og sjekket siden det ble sagt at ingen fant den lenger.
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #8 Skrevet 22. oktober 2008 Hvor finner man Lumene i Trondheim, jeg har ikke sett det noen plasser??????? Andre plasser i landet finnes Lumene primer på Vita parfymeri. Men i Trondheim TROR jeg bare de selger primer og Lumene-sminke på OBS på Lade.
mari4ever Skrevet 22. oktober 2008 #10 Skrevet 22. oktober 2008 Tuben kostar 129 på Vita. grunnen til art deco sin base ikke har fungert mer en ok på deg er at en base er jo selvfølgelig akkurat som bare en concealer eller pudder. du skal ikke bruke noe opp denne basen utenom selve øyenskyggen. art deco sin er god og du skal bruke den alene og så øyenskygge
Gjest Deception Skrevet 22. oktober 2008 #11 Skrevet 22. oktober 2008 @Mari4ever: Tegnsetting er et nyttig hjelpemiddel for at andre skal forstå det du skriver. Personlig synes jeg Artdeco-basen funket greit nok, men (1) den er veldig parfymert og kan irritere huden og (2) har en merkelig farge og (3) siden den er i krukke, tørker den ut raskere enn de andre basene jeg har prøvd. Jeg må forresten få advare mot øyeskyggebasen fra Make Up Store: den fikk øyeskyggen til å sitte kortere enn uten base.
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #12 Skrevet 22. oktober 2008 Glyserin får du sannsynligvis på apoteket.
mari4ever Skrevet 23. oktober 2008 #13 Skrevet 23. oktober 2008 @Mari4ever: Tegnsetting er et nyttig hjelpemiddel for at andre skal forstå det du skriver. Personlig synes jeg Artdeco-basen funket greit nok, men (1) den er veldig parfymert og kan irritere huden og (2) har en merkelig farge og (3) siden den er i krukke, tørker den ut raskere enn de andre basene jeg har prøvd. Jeg må forresten få advare mot øyeskyggebasen fra Make Up Store: den fikk øyeskyggen til å sitte kortere enn uten base. Beklage. var litt travel når jeg skreiv dette:p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå