Gå til innhold

Bryllup i Sorrento etterfulgt av bryllupreise i Italia

perle 84

Anbefalte innlegg

Hei

Har tenkt å gifte meg i i Italia og kombinere det med en 14 dagers ferie. Er det noen som har vært i Sorrento i Italia? Et alternativ er å bo 1 uke i Sorrento for så å farte rundt i bil. Kanskje reise nordover til roma og Toscana?

Viss det er noen som har vært i dette området tar jeg gjærne i mot tips og råd. Høres det ut som en god idè.

perle 84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Det hørtes veldig fint ut med en bryllup i Sorrento :-) Jeg har ingen erfaring med Sorrento men kona og jeg var i Firenze og Toscana igjor og det er en av de fineste feriene vi har hatt. Her er et reisebrev med bilder: http://gardkarlsen.com/florence_italy_travelogue.htm . Kanskje du kan finne noe nyttig info der. Ta kontakt hvis du har spørsmål :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorrento er flott da :Nikke: Her ligger du midt i smørøyet av romantikk: sjarmis småby, med dertil hørende sjarmis trafikk (morro å se på og enda mer morsomt å delta.. ), kort vei til Amalfikysten (must), bare en heis ned igjennom fjellet hvor dere kan bade i blåblått vann med sort lavasand mellom tærne, båttur unna øyene hvor Capri er den aller nærmeste, Pompeii eller Herculaneum (avhengig av tid), Vesuv og Napoli. Og bare to og en halv times biltur nordover til Roma :hjerte: Nei bedre enn dette kan det ikke bli.

Godt valg, kos dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Takk for tips for gode tips begge to.

Har lest et par av reisebreva dine Gard dei va topp. Har ennå ikke helt bestemt meg for om jeg skal innom Firenze, men Roma blir det definitivt. Må bare innse at jeg ikke rekker å se alt jeg vil på 14 dager.

Hva tror dere om 1 uke i Sorrento så kan vi reise på dagsutflukter. Har veldig lyst til Pompeii. Hva er herculaneum? Den neste uka reiser vi til toscana og roma. I toscana vurderer vi å overnatte på en agriturismo for så å reise rundt med bil til ulike steder.

Her er en foreløpig reiserute:

15 - 22 juni Sorrento

22 - 27juni Toscana

27 - 29juni Roma

Blir det for mye stress med toscana og roma på 1 uke.

Vet dere om det går tog mellom Sorrento til Toscana. Har dere noe erfaring med tog i Italia? Dette ble litt spørsmål:)

perle 84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herculaneum er et Pompeii i mindre størrelse, visstnok med kanskje enda bedre bevarte hus men uten de store rikmannsboligene og uten (groteske) gipsavstøpninger av innbyggere slik du kan se i Pompeii. Har bare vært i Pompeii men lest endel om Herculaneum og sistnevnte skal ifølge besøkende også være imponerende å bruke en formiddag på. Pompeii trenger du flere timer til. Pluss litt opplesning på forhånd. Samt gode sko (rullesteinsgater) og VANN. Hett men uforglemmelig:)

Det skal være veldig greit å kjøre tog mellom Napoli og Roma. Toscana derimot står for meg som et område du besøker med bil: smale veier som av en eller annen grunn har blitt lagt oppom hver eneste bakketopp, snirklende mellom vinranker og steinhus i små landsbyer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...