Gjest Mippsi Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 I utgangspunktet skulle jeg kjøpe en aldeles nydelig kjole på Forever21, men den var plutselig utsolgt i min størrelse. Så fant jeg en annen kjole, nemlig denne: http://www.forever21.com/product.asp?catal...732&Page=1# Synes den kan passe bra til diverse julefester og sånt. Det jeg plutselig lurte på er hvilken farge jeg skal bestille den i. Synes lillafargen ser veldig fin ut, men så ser jeg at de kaller fargen "magenta". Etter å ha googlet den fargen, ser det ut som om den er neonrosa? På bildet deres ser det imidlertid ut som en mørk lillarosa farge. Vet dere om bildene de har på hjemmesiden sin viser omtrent riktig farge? Jeg er forøvrig blond og har blå øyne og er lys i huden. Det står mellom magenta og grønn, men det jo egentlig lilla kjole jeg ønsker meg, så hvis magenta-fargen er noenlunde slik den ser ut på bildet kan jeg kanskje gå for den? Takk for råd, snille KG-ere
Gjest Mippsi Skrevet 22. oktober 2008 #2 Skrevet 22. oktober 2008 Og hva betyr egentlig "extended pleat front design "?
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #3 Skrevet 22. oktober 2008 Dersom kjolen virkelig er magenta har den en skikkelig skarp rødrosa farge, ikke lilla. Magenta er navnet på den røde fargen som brukes ved 4-fargers trykk, så om du har liggende et blad eller en avis e.l. som har "fargeprøver" i margen eller ryggen kan du se fargen der. "Extended pleat front design" vil jeg tro henspiller på foldene som går fra beltet og utover? (Legg også merke til at den ikke kan vaskes, men må renses.)
Gjest Mippsi Skrevet 22. oktober 2008 #4 Skrevet 22. oktober 2008 Takk for svar! Jeg har ikke lagt merke til at kjolen må renses, men jeg får satse på å ikke søle på den. Noen andre som har innspill? Eller er det kanskje noen som har bestilt kjolen allerede?
Gjest Mippsi Skrevet 22. oktober 2008 #5 Skrevet 22. oktober 2008 Takk for svar! Jeg har ikke lagt merke til at kjolen må renses, men jeg får satse på å ikke søle på den. Noen andre som har innspill? Eller er det kanskje noen som har bestilt kjolen allerede?
LekeHusmor Skrevet 22. oktober 2008 #6 Skrevet 22. oktober 2008 hei på deg! du jeg var i USA for noen uker siden faktisk, og kjøpte akkurat denne kjolen i Forever21 butikken i Tucson Den er IKKE neonrosa, den har sånn farge som du ser på bildet Det pleated greiene er bare de foldene foran. Som er veldig kledelige syns jeg! Er veldig fornøyd med min kjole
Gjest Mippsi Skrevet 22. oktober 2008 #7 Skrevet 22. oktober 2008 hei på deg! du jeg var i USA for noen uker siden faktisk, og kjøpte akkurat denne kjolen i Forever21 butikken i Tucson Den er IKKE neonrosa, den har sånn farge som du ser på bildet Det pleated greiene er bare de foldene foran. Som er veldig kledelige syns jeg! Er veldig fornøyd med min kjole Oj, det høres bra ut! Er det god passform også? Er den tettsittende liksom? Skulle ønske jeg kunne tatt en titt i en Forever21-butikk også, men da hadde jeg vel blitt der hele dagen.
LekeHusmor Skrevet 22. oktober 2008 #8 Skrevet 22. oktober 2008 oh yes.. det er min absolutte favoritt butikk altså. SÅ mye fint, god kvalitet og billig! helt utrolig. Ja jeg syns den sitter fint Er tettsittende, og så er det jo det greiene foran som liksom er litt sånn løst.. eller ikke løst da, men løsere jeg skal sette av litt penger på neste lønning til å legge inn en god bestilling der
Gjest Mippsi Skrevet 23. oktober 2008 #9 Skrevet 23. oktober 2008 oh yes.. det er min absolutte favoritt butikk altså. SÅ mye fint, god kvalitet og billig! helt utrolig. Ja jeg syns den sitter fint Er tettsittende, og så er det jo det greiene foran som liksom er litt sånn løst.. eller ikke løst da, men løsere jeg skal sette av litt penger på neste lønning til å legge inn en god bestilling der Da tror jeg det blir den kjolen gitt! Bare et lite spørsmål til, det er ikke meningen å mase! Men det er jo så supert å få hjelp fra en som har prøvd kjolen på ordentlig. Det står at den er 27,5 tommer lang fra "bust to hem". Måles det da fra toppen av kjolen, helt øverst i sømmen, eller er det under bysten? Jeg er nemlig 165 centimeter høy og må ha en kjole som stopper ovenfor knærne Tuuusen takk for hjelpen! Får satse på at vi ikke skal på samme fest senere, hihi.
LekeHusmor Skrevet 23. oktober 2008 #10 Skrevet 23. oktober 2008 bare å spørre, du maser ikke! vet godt hvor frustrerende det er å ha lyst på noe på nettet men så vet man ikke helt hvordan det ser ut.. aner ikke hvordan målegreiene fungerer, men jeg er 162 og den rekker ikke meg helt til knærne en gang. så jeg tror du er safe!
Gjest Mippsi Skrevet 23. oktober 2008 #11 Skrevet 23. oktober 2008 bare å spørre, du maser ikke! vet godt hvor frustrerende det er å ha lyst på noe på nettet men så vet man ikke helt hvordan det ser ut.. aner ikke hvordan målegreiene fungerer, men jeg er 162 og den rekker ikke meg helt til knærne en gang. så jeg tror du er safe! Herlig, takk for hjelpen altså! Nå er kjolen bestilt, og jeg gleder meg utrolig til å prøve den!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå