Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg må reise med jobben, og er dermed ikke noe fleksibel med reisetidspunkt. Den dagen jeg må reise, viser det seg at det er klin umulig å få tak i billetter med "trygge" mellomlandingstider. Det beste jeg har funnet, er 50 minutter fra flyet lander på Gardermoen til flyet mitt til London går.. Er dette alt for lite? Jeg har bare vært på Gardermoen én gang før, og det er vel fire år siden. På hjemveien har jeg én time i København... Jeg er kjent der, men det er en stor flyplass.. Jeg kjenner jeg blir skikkelig svett her. Om jeg ikke når flyet fra Oslo til London sliter jeg, for jeg MÅ nå et fly til fra London til USA med et annet selskap.. Når jeg har bestilt billettene til London gjennom SAS, garanterer de da at jeg kommer med et fly? Siden det er deres sider som foreslår disse korte mellomlandingstidene, så skulle en vel tro at de mener det er i orden? Gah Hater å ha så dårlig tid når jeg reiser!
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #2 Skrevet 22. oktober 2008 Når jeg har bestilt billettene til London gjennom SAS, garanterer de da at jeg kommer med et fly? Siden det er deres sider som foreslår disse korte mellomlandingstidene, så skulle en vel tro at de mener det er i orden? Ja og ja Hvis du hadde søkt opp delene for seg hadde de ikke vært det, men når det er de som kommer med forbindelsene er de ansvarlige.
Toro Skrevet 22. oktober 2008 #3 Skrevet 22. oktober 2008 Du har selvfølgelig sjekket inn helt frem til London. Da skulle du ha rikelig tid til til å nå londonflyet. God tur.
Disco Biscuit Skrevet 22. oktober 2008 #4 Skrevet 22. oktober 2008 Du har sjekket inn hele veien, så det er bare å gå rett i transfer trappa og ned til gaten din. 50min er god tid da
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #5 Skrevet 22. oktober 2008 50min er god tid da Hvis de 50 minuttene faktisk blir 50 minutter skulle det gå greit, men det vet man jo aldri. Jeg er alltid stresset når jeg må reise med så korte overganger.
Gjest _Leela_ Skrevet 22. oktober 2008 #6 Skrevet 22. oktober 2008 Hvis det er SAS som foreslår disse tidene er det ikke noe problem. Skulle første flyet være forsinket vil i en del tilfeller det neste flyet vente på deg (jeg har iallefall vært med på det, men var ikke mange minuttene det var snakk om) evt blir du booket om til et senere fly.
Gjest Pellakania Skrevet 22. oktober 2008 #7 Skrevet 22. oktober 2008 Hvis det er SAS som foreslår disse tidene er det ikke noe problem. Skulle første flyet være forsinket vil i en del tilfeller det neste flyet vente på deg (jeg har iallefall vært med på det, men var ikke mange minuttene det var snakk om) evt blir du booket om til et senere fly. Men gjelder dette hvis du ikke reiser med samme selskap? har samme dilemmaet med en times mellomlanding i Frankfurt, men skal fly derifra med et annet selskap enn SAS.. da er det vel ikke like sikkert at de venter?
rabagast Skrevet 22. oktober 2008 #8 Skrevet 22. oktober 2008 (endret) Gjest under har rett. Endret 23. oktober 2008 av rabagast
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #9 Skrevet 22. oktober 2008 Men gjelder dette hvis du ikke reiser med samme selskap? har samme dilemmaet med en times mellomlanding i Frankfurt, men skal fly derifra med et annet selskap enn SAS.. da er det vel ikke like sikkert at de venter? Vente gjør de ikke lenge og sjelden, så det kan du ikke regne med. Det er andre faktorer inne i bildet enn deg. Det som skjer er at du bookes om på enten en senere avgang eller sendes via en annen flyplass. Det har ingenting å si at det er et annet selskap for om de tar ansvar for deg eller ikke. Det som er av betydning er om du har gjennomgående billett eller ikke, som kan gå over forskjellige flyselskaper på samme billett.
Gjest ts Skrevet 23. oktober 2008 #10 Skrevet 23. oktober 2008 Hvis de 50 minuttene faktisk blir 50 minutter skulle det gå greit, men det vet man jo aldri. Jeg er alltid stresset når jeg må reise med så korte overganger. Det er det jeg også er bekymret for... Om flyet faktisk er helt i tide, så skal det bli bra. Men som regel er de litt forsinket. Og så må man gjerne vente på å få komme av flyet, og så må man finne frem til der man skal, og siden jeg ikke er kjent på Gardermoen kan det ta litt tid. Og avstandene på Kastrup er ganske store (men der gjør det ikke så mye om jeg ikke når flyet, siden jeg da er på vei hjem).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå