Gå til innhold

Bryllupsmiddag


@lfa

Anbefalte innlegg

Trenger litt synspunkter her...

Gjestelista vår bærer preg av mennesker som spiser og er vant til typiske "søndagsmiddager" som svinestek, lammestek, oksestek.

Vi har lyst til å ha noe som er litt mer annerledes men som likevel går inn hos gjestene.

Tror ikke noen vil bli skuffet, men man vet jo aldri... :roll:

Ville dere blitt "skuffet" dersom dere fikk noe litt mer utradisjonelt i et bryllup?

Vil jo selvfølgelig at gjestene også skal være fornøyde. :)

Det er jo såå mye annet godt enn alle disse typiske rettene... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde noe (veldig) utradisjonelt, nemlig en indisk-inspirert kyllingrett.

Dette hovedsaklig fordi jeg og mannen ikke er veldig glad i typiske søndagsmiddager som steik osv. Råførte oss med foreldre på forhånd, de fikk prøvesmake (kokken lagde maten etter en oppskrift som jeg hadde).

Det ble faktisk en kjempesuksess! Var litt bekymret for besteforeldre + generelt "den eldre garde", da en del av min familie er ganske kresne! Men de spiste og spiste, vi hadde to serveringer, og det holdt på å bli for lite, selv om vi hadde beregnet ganske så mye ekstra! Absolutt alle gjestene kommenterte maten etterpå, og oppskriften har blitt gitt videre til 8-9 av dem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 77 timer igjen

Jeg hadde faktisk blitt skuffet dersom jeg hadde fått noe tradisjonelt i bryllup, fordi jeg ikke spiser kjøttkaker, steik eller annet brunsauskjøtt.

Har sagt det før, og sier det igjen; det er deres bryllup, og deres avgjørelse.

Selvfølgelig behøver dere ikke å tøye grenser, men dere velger den maten DERE vil ha :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere vet hva jeg mener....

Kjøttflis, saus og poteter er hverdagskost.

Vi serverer buffet, der folk kan velge i masse

forskjellig av de deiligste retter.

Noe for enhver smak med andre ord...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sååå enig med deg! Steik og poteter kan få stå i fred for meg, og til bryllup skal det være noe spesielt. Vi skal ha fire retters middag, to forretter med skalldyr (hhv kamskjell og sjøkreps), hovedrett av spegris eller spelam (kommer litt an på hva det beste kjøttet kokken finner er for noe) med sesongens nye grønnsaker, og til dessert: hvit sjokoladepudding med jordbærsuppe og sorbet. Bryllupskaken blir en fruktterte i tre etasjer som bugner av sommerens frukt og bær, ikke marsipankake eller noe sånt.

Det er deres bryllup, dere byr på den maten dere synes er lekrest og gjør stas på gjestene sånn. Alle har vel lært av mamman sin at når man er bedt bort så spiser man det man får servert (hvis man ikke er allergisk, diabetiker el l).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde det beste vi vet - nemlig urtemarinert indrefilet av svin (helstekt) med masse gode grønnsaker (ananas, brokkoli, squash, svisker) og fløtegratinerte poteter. (Får vann i munnen bare ved å tenke på det...) Vi har også en del tradisjonelle steik-mennesker i familiene våre, men dette gikk rett hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde overhodet ikke blitt skuffet om jeg hadde fått noe annet enn steik og poteter i en bryllupsmiddag, tvert i mot. Jeg synes riktignok det er god mat, men i mine øyne er det en vanlig "søndagsmiddag", ikke en skikkelig festmiddag. Servér det dere har lyst til! Personlig synes jeg and er nydelig festmat, og det er jo heller ikke for sært med tanke på "kjøtt-og-poteter"-folket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tabby

Jeg ville ikke blitt skuffet over hverken det ene eller det andre jeg. Og håper ingen blir skuffet over at vi har koldtbord i vårt bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stekt and med kokte poteter, kokt brokkoli og portvinssaus til......nammenam!

Seriøst; det viktigste er at DERE er fornøyd med maten. Det er tross alt DERES bryllup. Velg noe som dere liker godt, men som ikke er altfor sært.

Er vel kanskje en del som ville steilet dersom f.eks. sashimi ble servert :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi hadde et større selskap nettopp og hadde bestilt kinamat og var veldig spente på hvordan den eldre garde ville reagere. Hadde også laget en viltgryte for å være på den sikre siden. Resultat; stor suksess, og ingen rørte kinamaten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke blitt skuffet over kjøtt og poteter, det er jo vanlig, og noe som man kanskje forventer å få. Egentlig synes jeg ikke det viktigste er maten i et bryllup for det er taler og så mya annet som skjer under maten så en rekker ikke å spise i fred og ro og nyte maten. Men en velger helt selv og det er opp til dere! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha laks eller Ørret i vårt bryllup :) Pæreskinke og melon til hovedrett.

Ja det var meg..... Glemte å logge inn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi skal ha asiatisk buffet med blanding av indonesisk, filippinsk og kinesisk mat, tror det blir bra jeg. I hvert fall annerledes og sikkert noe overraskende på noen av gjestene. Nå skal det sies at jeg ikke var pådriveren for denne menyen, men derimot min helnorske kommende svigermor som synes det hadde vært spennende med noe annet enn stek. Personlig liker jeg også godt kjøtt og poteter, så for meg hadde det vært hipp som happ, hva vi hadde valgt. Når jeg tenker meg om, er det jo også veldig godt med fisk. Med andre ord: jeg hadde aldri blitt skuffet over bryllupsmenyen.

Lykke til med valget!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...