Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #1 Del Skrevet 22. oktober 2008 Jeg skal bestille flybilletter, og må ha et par mellomlandinger underveis. Jeg tenker å bestille hele reisen med ett selskap, og jeg bruker det forslaget de kommer opp med på sine egne sider. Men den ene mellomlandingen er litt knapp, det er bare en time fra flyet lander til neste fly tar av. Da kommer jeg fra New Zealand og skal reise fra Sydney, så jeg vet ikke hvor stor flyplassen der er, og hvor lett det er å komme fram til gaten. Men om jeg ikke når flyet, er det da flyselskapets "feil", siden det er de som har kommet opp med denne reiseruten? Er jeg garantert å komme med et nytt fly, uten å måtte betale ekstra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gard Skrevet 22. oktober 2008 #2 Del Skrevet 22. oktober 2008 Hei Ja, jeg mener at dersom billettene er koblet (alså kjøpt i en omgang slik at de "henger sammen") så ordner flyselskapene opp dersom du ikke rekker neste fly. Det har skjedd flere ganger for min del og jeg har til og med måttet overnatte flere ganger på grunn av at jeg ikke nådde neste fly og flyselskapene har alltid ordnet opp. Men det er nok best å planlegge med litt bedre tid på hvert stopp...så er det større sjanse for at også bagasjen kommer med :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #3 Del Skrevet 22. oktober 2008 Takk for svar. Problemet er at samtlige selskap som flyr dit jeg skal kun har ruter med tilsvarende korte mellomlandinger :s Jeg foretrekker å ha minst halvannen time på en mellomlanding, mer om det er store flyplasser med store avstander og slikt. Men nå har jeg funnet en rute hvor de korte mellomlandingene er på flyplasser hvor jeg er kjent, og på tidspunkter med lite trafikk (de jævligste tidspunktene på døgnet å reise på, selvsagt ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rabagast Skrevet 22. oktober 2008 #4 Del Skrevet 22. oktober 2008 Hei, hvis det er i Sydney du bytter fly, er det ikke så lange avstander å gå på Kingsford Smith, men sikkerhetskontrollen er gjerne treg (kø). Hvis du har bare én time, bør du gjøre kabinpersonalet oppmerksom på det, så regner jeg med at flyselskapet får deg raskere gjennom hvis det er nødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå