Gjest juletussa Skrevet 22. oktober 2008 #1 Skrevet 22. oktober 2008 hei, jeg lurer på om det er noen som kan hjelpe meg til å sette opp forslag til meny i romjulen? vi er to voksene og får en nyfødt like før jul.. så er en fordel om det ikke er for komplisert.. på forhånd takk!
Brunhilde Skrevet 22. oktober 2008 #2 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg er ikke helt sikkert på om jeg forstod spørsmålet, men er det middag til hver dag i romjulen du er på jakt etter, eller er det til en spesiell dag i romjulen? Er det med eller uten gjester? Ikke så lett å vite hva man skal foreslå når spørsmålet ikke er mer konkret enn ditt.
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #3 Skrevet 22. oktober 2008 hei, beklager, er middag til hver dag i romjulen jeg er på jakt etter ja, vi er to voksene..
Brunhilde Skrevet 22. oktober 2008 #4 Skrevet 22. oktober 2008 hei, beklager, er middag til hver dag i romjulen jeg er på jakt etter ja, vi er to voksene.. Skal vi se... Jeg pleier å ha koldtbord 1. juledag - inviterer familie og/eller venner. En dag med biff, en med kalkun (eller gourmetkylling m/stuffing hvis det bare er meg og 18-åringen som skal spise). En dag med pinnekjøtt, det spiser vi nemlig ikke på julaften, men det hører til og - helt uunngåelig - en dag med hjemmelaget pizza. Dessert blir julegodter og julekaker. Jeg syns det viktigste i jula er å spise mat man er spesielt glad i, om det er typisk "julemat" er ikke så viktig for meg.
thapara Skrevet 22. oktober 2008 #5 Skrevet 22. oktober 2008 Hva spiser dere på julaften? Vi har enten ribbe eller kalkun på julaften, av ribba blir det en restedag (2 juledag), kalkunen 3-4, ellers spiser vi fisk (gjerne hel, ovnsbakt) en dag, tapasbord en dag (ofte nyttårsaften), en dag med vanlig norsk mat (type kjøttkaker i brun saus eller pølser), også spiser vi borte et par dager.. Første juledag spiser vi kjempestor og god frokost/lunsj, og litt det samme til kveldsmat, så da lager vi ikke noen stor middag, heller en god dessert, siden alle blir for mette til å nyte den på julaften! Det er sånn vi har det hjemme hos mamma da, kanskje på tide å planlegge spisingen for meg og mannen for i år!
Lilywhite Skrevet 22. oktober 2008 #6 Skrevet 22. oktober 2008 Vi har pinnekjøtt på julaften. Ellers har vi pleid å ha torsk på 1. dag, ribbe på 2. dag og pinnekjøtt eller eventuelt kalkun på nyttårsaften. De andre dagene i romjulen har menyen variert litt, men i vår familie har det også vært vanlig å ha biff en dag og hjemmelaget pizza en dag... Laks eller kylling eller rett og slett en pastasalat kan også være godt en av dagene, så det ikke blir "tung" middag hver dag. Som Brunhilde er inne på må det jo ikke være julemat, det viktigste er at dere liker maten dere lager og koser dere sammen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå