Gå til innhold

Enda et spm om julekalender (jente 2-år)

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har en jente på 2 år og lurer på om hun skjønner noe av julekalender og i tilfelle hvilken type? Gavekalender?

Vil ikke gi henne en sjokolade hver dag før jul liksom.

Noen som har erfaring med julekalender til 2-åring?

Er det for tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg laget første gang til jenta mi da hun var 2 år.

Det var sokker, strømpebukser, lue, votter og andre ting som var mye mer spennende å få pakket inn enn om hun hadde fått det ellers. Noen små leker (gjerne fra Nille til rundt 10,-), tegneblokk, farger og sjokolade på lørdager.

Det var dagens høydepunkt allerede da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 år? Da er det vel greiest å bruke gaver som aktiviserer. Mer som en påminnelse til en selv om at det må lekes litt. Det kan jo komme godt med, når tidsklemma gir en skylapper. Tegneblokk ble nevnt. Hjernestimulerende småleker og annet kreativt, som dere kan gjøre sammen.

Ellers tror jeg den første adventskalenderen jeg husker, var den store striegreia med filtnisser, med små pakker knytt til 24 plastringer. Sånne ferdige disney-sjokolade-dings-greier husker jeg bare vagt fra jeg var eldre, sannsynligvis fordi jeg prøvde å skrike meg til sånne, hver bidige førjulshandletortur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En eske med duplo, pakk inn en bit til hver luke. Det gjorde lykke hos oss.

Akkurat det samme som jeg hadde tenkt å foreslå.

Hvis hun er en liten pyntedokke, så kan du jo ha et par fine spenner og hårstrikk i noen av pakkene. Hvis hun er ferdig med/i ferd med å bli ferdig med bleier, kan søte truser være et alternativ.

Små juleting til å pynte på eget rom med er også stas i den alderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg laget pakkekalender til vår 3-åring i fjor, men tror ikke jeg kommer til å lage en i år. Hun forsto ikke helt prinisppet med kun en pakke hver dag og ville helst åpne alle på en gang. Det virket heller ikke som å nedtellingsprinsippet gikk inn. Det var vel mer mitt ønske om å være en snill mamma som ble tilfredsstilt...

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...