Gjest Gjest_Michelle_* Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 HTTP://MICHELLEAILEN.BLOGG.NO BEKLAGER ALL BANNSKAP I DETTE INNLEGGET. JEG HAR EGENTLIG RIMELIG PENT SPRÅK. Idag, etter en kjempeslitsom dag på jobb, med masse kluss med timelister og fullt styr hele dagen, kunne jeg ikke vært mer irritert. Jeg gikk på vei til bussen, og fikk se noe som vi ikke ser så altfor mye til i Tromsø by. Et lite tilskudd. Stjerneskudd, vil jeg si. Gutten var helskjønn. Han gikk alene med høretlefoner og ipod med musikk i hørene. Han sang høyt, og traslet rundt for seg selv. Jeg stoppet opp noen 10 meter fra han, og stod ei stund å så på. Kanskje ikke overraskende nok la jeg merke til hvordan folk reagerte rundt. Stygge, stygge, stygge ord. Enda styggere påstander. "Han er syk. Haha, se på han dær retarden da. HAHAHAHA, fyyfaen! Dette må vi ta bilde av" To jenter tok fram digitalkameraet, og akkurat i det de skulle prøve å knipse diskrè, gikk jeg grasiøst foran linsa deres. HAHA SUCKERS, HÅPER DERE FIKK ET FINT BILDE AV RYGGEN MIN! Bare noen sekunder etterpå kom det to jenter gående, og hun ene holdte på å dø av latter, og hun andre sa noe som "Æsj. Han har downs syndroom!" .. Jeg kjente jeg begynnte å koke. ÆSJ, HVA FAEN ER DU DA? Jeg var dritforbanna inne i meg, og ville bare masjere bort til denne lille frøkna å fortelle henne hvor mye jeg hadde likt å gi HENNE downs akkurat dær og da. Hva i (unnskyld) helvette feiler det dere? HVA faen om gutten hadde et ekstra komosom da? HVORFOR skal dere påpeke det? HVORFOR? Han var helskjønn. Hadde alle bare hatt samme livsgnisten og livsgleden som denne gutten, hadde det ikke vært krig i verden, velger jeg å påstå. Ja, faktisk. Bare for at noen er litt annerledes, og kanskje ikke oppfører seg som Ola Normann, så skal dere slenge stygge bemerkninger og kommentarer? VOKS TIL HELVETTE OPP DA. Hold det for dere selv hvis dere synes noen er så forbanna dårligere enn dere da. Idioter. For meg, ble dagen min lysere. Jeg ble gladere av å se denne livsglade gutten. Han passerte meg flere ganger, og smilte. Det lyste fra øynene hans. Av å se den gleden han utstrålte gjorde at jeg nesten fikk tårer i øynene. Jeg smilte tilbake til han, og la til "hei" så hyggelig jeg kunne. Smilet hans ble enda større, og øynene enda klarere. Det var ikke mer som skulle til. HTTP://MICHELLEAILEN.BLOGG.NO
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #2 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg er så glad for alle som ikke er som de kjedelige sure individene som betrakter seg selv som normale. Jeg vil at folk skal danse og synge i gatene - hvis de vil det selv. Jeg vil at folk skal snakke til fremmede, jeg vil ha en verden hvor folk bryr seg og hvor folk har det bra, selv om de skulle være fattige på materielle ting. Jeg vil ha mange sånne gutter med ipod. Jeg vil ha dem i alle byer, i alle tettsteder og på alle landsbygder. Vi trenger folk som sprer glede, og som krydrer hverdagen til sure tryner!!
Jade Skrevet 22. oktober 2008 #4 Skrevet 22. oktober 2008 Glad jeg aldri har sett noen oppføre seg slikt, trodde folk var såpass oppegående at de visste at ikke alle er like. Kjenner jeg koker inni meg når jeg leser om dette! Bra du forsvarte han!
TiaMaria86 Skrevet 22. oktober 2008 #5 Skrevet 22. oktober 2008 Kjenner jeg rett og slett deler alle følelsene med deg i denne situasjonen, hadde selv blitt "out of this world" drittforbanna om jeg hadde vært i din situasjon!! Jeg har stått og sett på lignende mobbing og trakassering, og rett og slett faktisk sagt i fra, og da ble plutselig jeg også den abnormale. Har ingenting til overs for mennesker som oppfører seg slik mot andre, er de som er Freaks da! Applaus for deg som forsvarte ham!
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #6 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg vil at folk skal danse og synge i gatene - hvis de vil det selv. Jeg vil at folk skal snakke til fremmede, jeg vil ha en verden hvor folk bryr seg og hvor folk har det bra, selv om de skulle være fattige på materielle ting./quote] Men kjære deg, de er det mange, mange av: I London, New York, Berlin, Stockholm, Cape Town...men oops...vi er i tamme Norge: så du må reise oftere ut, eller ennå bedre: flytt til et varmere land.
Gjest Desillusjonert Skrevet 22. oktober 2008 #7 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg er så glad for alle som ikke er som de kjedelige sure individene som betrakter seg selv som normale. Jeg vil at folk skal danse og synge i gatene - hvis de vil det selv. Jeg vil at folk skal snakke til fremmede, jeg vil ha en verden hvor folk bryr seg og hvor folk har det bra, selv om de skulle være fattige på materielle ting. Jeg vil ha mange sånne gutter med ipod. Jeg vil ha dem i alle byer, i alle tettsteder og på alle landsbygder. Vi trenger folk som sprer glede, og som krydrer hverdagen til sure tryner!! Jeg er enig med deg, men hvis du ser her inne på forumet, ser du at de som mener dette er i mindretall. Her inne har jeg lært at mennesker som smiler for mye er "rare", mennesker som er normalt høflige er "dørmatter", man trenger ikke vise fremmede respekt, for respekt må man gjøre seg fortjent til... Og til trådstarter: jeg er enig med deg også, og jeg skulle ønsket at du hadde fått muligheten til å si i fra til disse jentene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå