Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har lagt inn bud på et hus, og venter spenning på om de vil akseptere. Men hvis det er flere som legger inn bud, kan vi da få vite HVEM som har lagt inn?? Noen som vet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere får ikke vite HVEM som har lagt inn bud tror jeg. Slik var i alle fall loven før. Men det var snakk om en endring for å unngå juks fra meglerens side.

Har ikke hørt noe om at denne loven er satt i kraft ennå.

*krysse fingrene*

Skrevet

Jeg og mener at det var snakk om at man kunne få vite hvem som legger inn bud, men er også usikker på om loven er satt i kraft..

*krysser fingrene* jeg og :P

Noen andre som vet??

Skrevet

http://www.nef.no/5352.asp

Her står det en del om budgivning.

Klippet ut dette avsnittet:

9. Dersom en kjøper krever det, kan han be om å få kontrollere saksgangen på budgivningen etter at eiendommen er solgt. Dette vil skje hos meglerforetaket hvor faglig leder vil være til stede. Øvrige budgiveres navn vil i slike tilfeller fremkomme. Ved å be om slik informasjon aksepterer kjøper at han ikke kan offentliggjøre den informasjon han får. Sensitive opplysninger om for eksempel finansiering m.v., vil ikke fremkomme da dette er underlagt personvern/taushetsplikt. Dersom det er viktig for budgiver å bevare sin anonymitet, bør budet fremmes gjennom advokat eller statsautorisert eiendomsmegler, som kan bekrefte at budet er reelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...