Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 Bor klønete til for tiden, og har en bitteliten vanntank. Derfor har jeg begynt å lure på om slike virker på vinteren? Bor i sørnorge, så det er endel sol, men også endel kulde, regn og vind. Verdt et forsøk, eller blir det bare bortkastede penger?
rabagast Skrevet 21. oktober 2008 #2 Skrevet 21. oktober 2008 Om den kan brukes til å varme opp vann om vinteren utendørs i sør-norge? Så det blir varmt nok til å dusje i? Som erstatning for / supplement til varmtvannstank? Det tviler jeg på. Ikke at jeg har prøvd, så motbevis meg gjerne, men jeg blir nok litt overrasket hvis det viser seg å være spesielt effektivt.
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #3 Skrevet 21. oktober 2008 Omtrent noe slikt ja. Holder forsåvidt om det blir lunkent, så kan jeg sannsynligvis trikse litt og få det over i hovedtanken og dermed spare oppvarmingstid. Rett fra posen og til dusj har jeg svært stor tvil om at det virker vinterstid. Kunne kanskje også brukt den som ekstern vanntank, så jeg slipper styre så ofte med bøtter osv? Ser for meg at vann er lettere å lage i en slik pose enn stående i bøtte. Og når jeg tenker meg om, vannet jeg henter kan jeg hente oppvarmet. Ikke umulig at denne da vil kunne holde litt på varmen innendørs, slik at jeg kan ha det som oppvaskvann og/eller kattevaskvann. Fint om noen har erfaring, for jeg ser den teoretiske nytten i den, jeg er bare usikker på om det fungerer i praksis.
Mosefruen Skrevet 23. oktober 2008 #4 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg kan ikke tenke meg at den tingen der får vannet noe varmere enn utelufta. Vil tro att all solvarmen den samler lekker rett ut igjenn.
rabagast Skrevet 23. oktober 2008 #5 Skrevet 23. oktober 2008 Og når jeg tenker meg om, vannet jeg henter kan jeg hente oppvarmet. Ikke umulig at denne da vil kunne holde litt på varmen innendørs, slik at jeg kan ha det som oppvaskvann og/eller kattevaskvann. Men den er jo ikke isolert...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå