Gå til innhold

Naboens hundegård raste sammen-

Anbefalte innlegg

Skrevet

En nabo her har en hund stående ute i en liten hundegård store deler av dagen. Hunden er ikke gammel, noen måneder bare, så er egentlig en stor valp.

Jeg er hjemme på dagtid med babyen min, og kan ikke unngå å legge merke til at den vantrives i buret sitt. Den bjeffer, uler og klynker, og logrer vilt med halen bare den ser et menneske.

Buret den står i er ca 2-3 meter hver vei, åpent (nettinggjerde) og taket er delvis dekket. Han sover i ei pappeske eller noe, og ellers så er det skittent der inne med massevis av papir han har tygget i stykker.

Været her vi bor et ganske røft, mye vind og regn, så jeg syns synd på han og er redd han fryser, har tynn pels.

Men over til det verste, idag da jeg kom hjem etter å ha vært en tur ute, så jeg at halve veggen som er av treplanker hadde ramlet innover i buret, over vannskåla og soveplassen hans så den var helt sammenklemt, og hunden var ikke å se. Jeg kikka rundt og fikk se han rote rundt i bakgården, så fikk han øye på meg og kom seg under et gjerde. Var nødt til å holde godt fast i halsbåndet for at han ikke skulle stikke av.

Går så innom butikken ved siden av og spør om de vet hvem som eier hunden, joda, hun skulle springe opp og gi beskjed. ( Eieren bor rett over butikken) Jeg sto ute med hunden og venta, kunne ikke gjøre så mye annet. Etter ei lang stund gikk jeg inn igjen og spurte i butikken om hun fikk tak i eieren, joda, han skulle komme ned, hadde han sagt. Så jeg gikk ut igjen og sto og venta. Kikka opp mot leiligheten og da så jeg at han gikk forbi vinduet, han fikk øye på meg, og først da kom han ned. (Idiot!)

Han mumla noe om at det var vinden som hadde blåst ned veggen, tok hunden og snudde og gikk inn i huset. Uten å verken hilse, takke eller bekymre seg for at hunden faktisk kunne blitt klemt ihjel eller stukket av. Jeg ble bare stående og se etter han, var litt perpleks ja...

Er dette grunn nok for å ringe til mattilsynet, eller er dette ganske vanlig oppførsel blandt hundeeiere?

Kjenner jeg er ganske irritert på den hundeeiren iallefall.

Videoannonse
Annonse
Gjest lillelinn
Skrevet

jeg ville ringt dyrevern , mat tilsyn og alt mulig.. det der er IKKE bra!!det er i slike tilfeller en skulle ha tatt bikkja og stikki av med den :(

Skrevet

Helt enig med , ring dyreværnet.

Slike mennesker skulle ikke hatt dyr.

Lykke til!

Gjest Hundeeier
Skrevet

Nei, dette er IKKE en normal hundeeier.

Tenk, la en hund være ute under slike forhold, og så attpåtil en valp da!

Siden han var hjemme, måtte han vel selv ha hørt hundegården gå over ende???

Hvis hunden kommer fra en oppdretter, burde en kanskje tipse denne? En seriøs oppdretter ville hentet hunden tilbake PRONTO

Skrevet

Jeg ville ringt dyrevernet og forklart saken. De pleier å ha en liten behandlingstid (kommer ann på hvor i landet du er) så like greit å si ifra med en gang. Man kan også være anonym om man vil.

Skrevet

Takk for svar! Jeg tenker å avvente litt, for hunden har tydeligvis fått være inne i leiligheten både i natt og nå på dagen. Buret er ikke fikset. Desuten er det litt ekkelt å tenke på at han vet hvem jeg er nå, så om jeg hadde meldt fra så hadde jeg vel fort fått en sint mann på døra.

Skrevet

Kontakt MATTILSYNET. De er de som har med dyrevellferd å gjøre her i landet.

Skjønner ikke at du vil vente i det hele tatt.

Skrevet

Dersom hunden har en rimelig seriøs oppdretter kan du kanskje prøve å finne ut hvor han har kjøpt hunden og ta kontakt med oppdretteren.. Men mattilsynet er et bra tips...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...