Gjest ria Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg har brukt frisørprodukter i flere år. Har vært arbeidstaker med fulltidsjobb, og hatt råd til det. Nå har jeg blitt student, og synes det fort blir mye penger som går ut på grunn av dette håret, som jeg helst ikke vil bruke butikkshampo i, fordi da får jeg flass, og håret blir fett igjen etter EN dag. Dere andre som er studenter, hva slags hårpleie bruker dere? Jeg pleide også å gå til frisør hver 2.-3. måned og forme manken- har tykt, uregjerlig hår med masse fall i, og ser fort ut som en maks ustelt utgave av Ronja Røverdatter hvis jeg ikke lar frisøren temme det regelmessig. Betalte da 600-800 kr per gang. Nå ser jeg at jeg ikke har råd til å ta vare på håret på samme måte lenger. Men jeg er livredd for å gå til den lokale frisørsjappa som er billigere, fordi forrige gang jeg prøve det, endte jeg med "kjerringsveis" og så femten år eldre ut enn jeg er, bare på grunn av håret. Aldri mer. Så- hvordan gjør dere andre dette? Jeg ser så mange studenter på skolen hver dag som er nydelige på håret- hvordan klarer de det? :klø:
Glynis Skrevet 21. oktober 2008 #3 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg ser så mange studenter på skolen hver dag som er nydelige på håret- hvordan klarer de det? :klø: ...vi har naturlig nydelig hår? Har aldri hatt behov for å bruke tusenlapper hos frisøren hver tredje måned for å se bra ut på håret. Angående produkter så sparer jeg ikke en krone på det, nå bruker jeg ikke så mye, men holder meg til Kerastase og Redken. Hårprodukter varer såpass lenge uansett at en hundrelapp eller to ekstra er overkommelig.
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #4 Skrevet 21. oktober 2008 Ikke student, men lavtlønnet (omsorgsyrke, og lav stilling). Klippes av en venninde, og går handler for det meste på iherb
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #5 Skrevet 21. oktober 2008 Beklager, det var link til rabatt-tråden om iherb det der, iherb er enkelt og greit "iherb.com"
stjernekyss Skrevet 21. oktober 2008 #6 Skrevet 21. oktober 2008 ...vi har naturlig nydelig hår? Har aldri hatt behov for å bruke tusenlapper hos frisøren hver tredje måned for å se bra ut på håret. Angående produkter så sparer jeg ikke en krone på det, nå bruker jeg ikke så mye, men holder meg til Kerastase og Redken. Hårprodukter varer såpass lenge uansett at en hundrelapp eller to ekstra er overkommelig. Ellers slenger jeg meg på den. Jeg er kriminelt sjeldent hos frisøren.
LukaFrost Skrevet 22. oktober 2008 #7 Skrevet 22. oktober 2008 Da jeg var student kunne det gå 2-3 år mellom hvert frisørbesøk. Det gikk i butikkshampo og butikkbalsam. Jeg gikk aldri til dyre frisører. Klipte faktisk meg selv i en periode med kort rufsefrisyre. Strengt tatt har jeg vel brukt mer penger på å farge håret selv.
Kihn Skrevet 22. oktober 2008 #8 Skrevet 22. oktober 2008 Ekstrajobb + lookfantastic.com Signerer denne Går til frisøren ca. hvert halvår.
Mischa Skrevet 22. oktober 2008 #9 Skrevet 22. oktober 2008 (endret) Jeg har egentlig ikke endret vaner fra jeg var student - bruker ikke mye penger på klipp og hårprodukter. Klipper meg sjeldent, ca to ganger i året. Brukte butikkshampo i mange år og hadde vel egentlig like fint hår med billige produkter som med dyre! Jeg er kanskje heldig med hårfargen og hårtypen, det krever ikke så mye stell og jeg har ikke noe behov for å farge/stripe håret. Jeg har venninner som studerer og som likevel går til frisøren relativt ofte, de velger å gå til lærlinger - sparer mye på det Endret 22. oktober 2008 av Mischa
Ambivalent Skrevet 22. oktober 2008 #10 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg kjøper frisørshampo og slikt på nett, billigere enn her i Norge. Og så går jeg til frisøren kanskje en gang i året, klipper det bare. Farger det aldri. Føler ikke at jeg bruker spesielt mye penger på håret mitt, egentlig.
Grønt blad Skrevet 22. oktober 2008 #11 Skrevet 22. oktober 2008 Går til frisør et par ganger i året og lar venninner klippe meg. Noen frisørsalonger har student-rabatt, og du kan spare penger på å bli klippet hos lærlinger. Ved å ikke farge det, men bare klippe det sparer du mye. Ev. kan du farge det selv eller la en venninne gjøre det. Velg en klipp som er grei selv om det vokser ut. Er det tilbud på shampo og balsam (HM hadde en stund shampo og balsam til 19,90), så kjøper jeg ofte ekstra. Smart Club hadde noe shampo to for en sist gang jeg var der. Jeg bruker sjelden stylingprodukter, så har så godt som ingen utgifter der. Det er egentlig ikke så vanskelig å bruke lite penger på håret. Har man ikke penger, så har man ikke penger...
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #12 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg er selv student, er ofte hos frisøren, og bruker ikke "butikkprodukter", jeg handler på lookfantastic og ebay... Jeg har vel råd til det egentlig, har jobbet masse i sommer, så har mer enn stipendet å leve på.....enn så lenge
Nemesis Skrevet 22. oktober 2008 #13 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg går vel til frisør en gang halvåret. Bruker kun frisørshampo selv om jeg er student.. Gjelder bare å prioritere
Gjest Gjest_Gina_* Skrevet 22. oktober 2008 #14 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg går vel til frisør en gang halvåret. Bruker kun frisørshampo selv om jeg er student.. Gjelder bare å prioritere Prioritering er viktig ja! og på blivakker.no har de frisørprodukter til en mye rimeligere penge:) Jeg bruker bare hårprodukter fra frisøren. Shampo, balsam, hårkur, "split ends-olje" og hår spray. Men hadde ikke klart det uten ekstrajobben min tror jeg.. Jeg tror jeg kunne jobba ganske hardt for å hatt råd til denne luksusen:) Det er verdt det! Jeg har tynt hår som blir fort slitt og må derfor klippe det ganske ofte. Har man en enkel frisyre er det like greit å kjøpe en frisør saks til 5-600 kr og klippe seg selv, evnt få en vennine til å gjøre det. Ellers er det jo bare å utnytte hvis man har en frisør/frisørlærling i familien/vennekretsen:) Jeg er naturlig blond og det er det jeg kler best, så jeg farger det veldig lite. Jeg legger inn noen lyse striper om vinteren, det er det eneste. Jeg har inntrykk av at de som jobber i de store kjedene(Nikita, Tango etc.) er mye dyktigere enn de som driver privat? Noen andre som mener det samme?
mari4ever Skrevet 22. oktober 2008 #15 Skrevet 22. oktober 2008 Prioritering er viktig ja! og på blivakker.no har de frisørprodukter til en mye rimeligere penge:) Jeg bruker bare hårprodukter fra frisøren. Shampo, balsam, hårkur, "split ends-olje" og hår spray. Men hadde ikke klart det uten ekstrajobben min tror jeg.. Jeg tror jeg kunne jobba ganske hardt for å hatt råd til denne luksusen:) Det er verdt det! Jeg har tynt hår som blir fort slitt og må derfor klippe det ganske ofte. Har man en enkel frisyre er det like greit å kjøpe en frisør saks til 5-600 kr og klippe seg selv, evnt få en vennine til å gjøre det. Ellers er det jo bare å utnytte hvis man har en frisør/frisørlærling i familien/vennekretsen:) Jeg er naturlig blond og det er det jeg kler best, så jeg farger det veldig lite. Jeg legger inn noen lyse striper om vinteren, det er det eneste. Jeg har inntrykk av at de som jobber i de store kjedene(Nikita, Tango etc.) er mye dyktigere enn de som driver privat? Noen andre som mener det samme? nikita er noe dritt. aldri mer, hun kunne faen meg ikke klippe luftig lugg engang? hallo? og 500 kr for en klipp? nei takk. betaler 280 kr og får studentrabatt og de kan med håret mitt=)+ får klipt luggen min gratis:)
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2009 #16 Skrevet 1. februar 2009 Mari4ever; hvor klipper du deg så billig? og gratis lugg, wow!
Ethereal Skrevet 1. februar 2009 #17 Skrevet 1. februar 2009 Jeg går til frisøren 2-3 ganger i året. Forrige gang klipte jeg meg hos Nikita. Resultatet ble KATASTROFALT. Aldri mer!!! Nå skal jeg la håret gro langt, så det blir nok ingen frisørbesøk på meg på en stund! Tuppene tar jeg selv uansett Jeg kjøper butikkshampo. Det funker fint for meg, det!
Tinelise Skrevet 1. februar 2009 #18 Skrevet 1. februar 2009 butikkshampo helt til jeg somler meg til å gå til frisøren. noe som sjelden skjer oftere enn maks 1 gang i året. jeg angrer aldri når jeg først kjøper shampo og balsam fra frisøren samtidig som jeg klipper meg! håret mitt blir 10 ganger bedre med den shampoen frisøren min velger ut! og så klipper jeg meg hos lærling billigere og de er ofte ivrigere etter å få til et bra resultat. ellers må jeg innrømme at jeg har klipt litt på det selv de siste 2 årene og ikke vært hos frisøren, hehe neste gang skal jeg kjøpe over nett. det er visst mange steder som er billigere enn i butikken, men det tar jo nesten et år før shampoen er tom uansett og da er jeg i jobb :D:D
Tabris Skrevet 1. februar 2009 #19 Skrevet 1. februar 2009 Jeg kjøper miljøvennlig shampoo og balsam på et økoutsalg ikke langt fra universitetet. Jeg går til frisøren ca. 2 ganger i året. Den ene gangen stusser jeg bare og den andre gangen gjør jeg noe mer, enten det er striping, farging eller permanent.
Hinata Skrevet 1. februar 2009 #20 Skrevet 1. februar 2009 Klipper meg vel en gang eller to i halvåret. Pleier å gå til en billig frisør (snakker om under 200 kr) dersom jeg har mulighet. Kjøper produkter på lookfantastic.com Klipte meg i går hos nikita (500 kr) og tror du ikke jeg nettopp oppdaget at den ene siden er et par cm lenger enn den andre? Hmmm, tilbake og klage i morgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå