Gjest Pink Venus Skrevet 11. juni 2003 #1 Del Skrevet 11. juni 2003 Min kjæreste har en venninne i en annen by. De har jevnlig kontakt på tlf, gjennomsnittlig en gang pr uke. Jeg kjenner ikke denne jenten, vet lite om henne og har aldri truffet henne. HAn forteller nesten aldri noe om henne. Vet at de bare har et vennskaplig forhold, men tenker litt over dette.. Er det grunn til bekymring? Jeg er takknemlig for hvert eneste svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joplaya Skrevet 11. juni 2003 #2 Del Skrevet 11. juni 2003 I utgangspunktet nei. Ikke ut ifra det du forteller her. Å ha venninner er helt normalt og vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian (71) Skrevet 11. juni 2003 #3 Del Skrevet 11. juni 2003 Har du spurt om han kan fortelle deg litt om henne da? Hva svarte han eventuelt til det? Er det en han har hatt kontakt med før dere ble sammen bør han få lov til det syns jeg, men samtidig bør han være åpen på sitt forholde til henne, og ha "litt" forståelse for at du lurer når han er hemmelig om kontakten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbie Skrevet 11. juni 2003 #4 Del Skrevet 11. juni 2003 Kan du ikke foreslå for ham at dere kan besøke henne da? Eller be henne til dere. Det ville jeg gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pink Venus Skrevet 12. juni 2003 #5 Del Skrevet 12. juni 2003 Ja, de ble venner før vi ble sammen. Jeg har jo hørt litt om henne i begynnelsen; hvem hun var osv. Men han forteller nesten aldri når de snakker med hverandre og hva de snakker om, hvis ikke jeg spør.. Han sier det ikke er noe å fortelle!! Jeg synes i utgangpunktet det er greit med venner av motsatt kjønn, selv om jeg syns det er unaturlig at kjæresten møter en venninne bare de to. Samme med meg og en kamerat. *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 12. juni 2003 #6 Del Skrevet 12. juni 2003 Han sier det ikke er noe å fortelle!! En slik kommentar ville gjort meg mistenksom... Men det er kanskje sånn vi kvinner klarer å gjøre mye ut av ingenting... Han burde jo ha litt forståelse for at du er nysgjerrig og vil vite mer om menneskene i livet hans. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marry Skrevet 12. juni 2003 #7 Del Skrevet 12. juni 2003 Mannfolk er mannfolk De snakker ikke sånn som oss jenter.... At det ikke er noe å fortelle betyr bare at det ikke var noe spesielt å fortelle. Kan du ikke heller spørre da om hva som var nytt i hennes liv, om hun hadde gjort noe spesielt i det siste osv. Det er vanlig å ha venner og en kutter dem ikke ut fordi en får kjæreste, men det hadde sikkert vært hyggelig å bli inkludert. Enig i forslaget om besøk, enten dere reiser sammen til henne eller inviterer henne til dere. Helt sikkert ikke noe å bekymre seg over. Det er jo deg han er sammen med. Kos deg med kjæresten du og vær glad for at han har venner som setter pris på ham Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 12. juni 2003 #8 Del Skrevet 12. juni 2003 Marry har et veldig godt poeng. Menn tenker helt annerledes enn oss jenter - når han ikke forteller noe så er det fordi han helt ærlig ikke kommer på noe å fortelle (går jeg ut fra). Hørte en gang at når du spør ei jente hva hun tenker på og hun svarer "ingenting" kan det bety tusen ting alt etter hvilket tonefall "ingenting" blir sagt i, men om du spør en mann og får samme svar er det helt sikkert sant...han tenker ikke på noenting Venner er gode å ha, men hør om han ikke kan invitere henne på besøk. Kanskje dere kan bli venner og? Suz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pink Venus Skrevet 12. juni 2003 #9 Del Skrevet 12. juni 2003 God ide med besøk.. Grunnen til at jeg i utgangspunktet ble litt skeptisk var på grunn av at han sa så lite om det. Men vi har jo snakket om det, og jeg vet at det egentlig ikke er noe å frykte.. Det er bare det at jeg blir litt mistenksom på de "hemmelige" tlf samtalene av og til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milo Minderbinder Skrevet 12. juni 2003 #10 Del Skrevet 12. juni 2003 Kan jeg snike meg inn her med et bittelite synspunkt.... Fra mitt synspunkt, synes han egentlig å være solgt til mistanke hva enn han gjør. Han sier at det ikke er noe å fortelle, fordi han er redd du skal bli sjalu. Med det selvsagte resultat at det oppfattes som om han har noe å skjule, og følgelig blir du sjalu. Hvis han begynner å fortelle ting....da blir du muligens også sjalu... Jeg vet ikke jeg......er jeg inne på noe. Får lyst til å nevne Freud i denne sammenheng. Han så jo etter hvert at alle som jobbet etter hans metoder, eller hadde lest hans verker - at de alle hadde en tendens til å søndertolke alle sylindriske gjenstander som fallos-symboler. Til dette hadde han å si: "Det hender rett som det er at en sigar er en sigar" At Clinton i nyere tid har svekket Freuds uttalelse på sin helt egne private måte, tar ikke nødvendigvis bort visdommen i det. Moralen i min lille allegori her er at det faktisk, helt enkelt og greit, kan være at de to er kort og godt venner. Med all respekt for kvinner, og alt dere står for.....jeg har til tider fått oppleve å bli overtolket ut i femte veggen......og det er minst like slitsomt for den som blir tolket, som det er for den som tolker. Milo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest salma Skrevet 12. juni 2003 #11 Del Skrevet 12. juni 2003 Kanskje samtalene er "hemmelige" fordi hun betror ham ting hun vil han skal holde for seg selv? Eksen min hadde ei venninne som gjorde det. Problemet var vel heller at han lakk som ei sil og fortalte meg alt - uten at jeg spurte Men det er som Milo sier - det der høres ikke særlig skummelt ut og jeg ville ikke bekymret meg nevneverdig og overanalysert situasjonen. Enig med de andre i at det kan være greit å invitere på besøk. Kanskje hun på sikt kan bli en ressursperson for deg også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joplaya Skrevet 12. juni 2003 #12 Del Skrevet 12. juni 2003 Hun er jo ikke en hemmelig venninne, heller er ikke samtalene hemmelige. Forteller han deg hver gang han har snakket med en kompis og hva den samtalen dreide seg om? Jeg vil tro det er unaturlig for han å snakke om disse samtalene. Noen ganger mistenker vi altfor fort og altfor mye. Ta en titt på disse to linkene: http://www.dinbaby.com/public/object/debat...nnleggId=782925 http://www.dinbaby.com/public/object/debat...nnleggId=784430 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. juni 2003 #13 Del Skrevet 12. juni 2003 Av og til er Milo riktig smart! Dette tror jeg er en av disse gangene. Flink gutt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. juni 2003 #14 Del Skrevet 14. juni 2003 Et klart og entydig JA er svaret jeg velger å gi deg på spørsmålet ditt!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg er hundre prosent sikker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maxine Grey Skrevet 14. juni 2003 #15 Del Skrevet 14. juni 2003 Uansett: "If you love somebody, set them free" - eller litt omskrevet: Det som ikke er gitt av fri vilje, er ikke verdt å eie - Kjærligheten er et sjansespill, du må velge å satse eller la være, og første bud er: "Jeg forholder meg til det du sier. " Sier han at det er greit, så er det greit. Mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå