Gjest delicious Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 Nå har jeg to barn 5 og 2 år. Livet har blitt så mye lettere etter at minstemann også begynte å prate, gjøre seg bedre forstått, og de er veldig kjekke å ta med på alt mulig (ferie, shopping, restaurant, dagsturer, vennebesøk, etc.). Og slike ting blir jo bare enklere og enklere med tiden. Men når de to nå har begynt å bli så store så kommer savnet etter en ny liten baby. En å kose med og være hjemme sammen med og en ekstra lekekamerat i søskenflokken. Hvordan vil det bli med et 3. barn? Vil det gjøre alt vanskeligere? Varer kosen bare en liten stund? Vil det alltid være slik at du lengter tilbake til tiden da du ammet og koste deg med babyen? Til alle døgnets tider? Jeg er jo mye alene med barna også. Nå går det greit når jeg får tatt en i hver hånd når vi er på tur. Hvordan vil det bli om vi får et barn til? Noen som har erfaringer å dele? tips å komme med?
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #2 Skrevet 21. oktober 2008 Nå har jeg to barn 5 og 2 år. Livet har blitt så mye lettere etter at minstemann også begynte å prate, gjøre seg bedre forstått, og de er veldig kjekke å ta med på alt mulig (ferie, shopping, restaurant, dagsturer, vennebesøk, etc.). Og slike ting blir jo bare enklere og enklere med tiden. Men når de to nå har begynt å bli så store så kommer savnet etter en ny liten baby. En å kose med og være hjemme sammen med og en ekstra lekekamerat i søskenflokken. Hvordan vil det bli med et 3. barn? Vil det gjøre alt vanskeligere? Varer kosen bare en liten stund? Vil det alltid være slik at du lengter tilbake til tiden da du ammet og koste deg med babyen? Til alle døgnets tider? Jeg er jo mye alene med barna også. Nå går det greit når jeg får tatt en i hver hånd når vi er på tur. Hvordan vil det bli om vi får et barn til? Noen som har erfaringer å dele? tips å komme med? Jeg har ikke egne erfaringer, men ser litt rundt på venner og familie. De som får tre barn er selvsagt ikke på noen måte misfornøyd med det tredje barnet, men de fleste opplever det som veldig mye mer slitsomt enn med bare to. Overgangen er stor, sier de. Men når det gjelder det konkrete spørsmålet rundt det med å leie et barn i hver hånd: Når du har den minste i vogn er det naturlig for de andre barna å holde i vognen istedet for i hånda di. Innen minsten er stor nok til å tusle rundt og ville ha ei hånd å holde i er antakelig den største "for stor" til å holde mamma i hånda likevel.
Gjest delicious Skrevet 21. oktober 2008 #3 Skrevet 21. oktober 2008 hehe.. ja det er nok så sant som det er skrevet. Han har jo allerede begynt å skulle gjøre det aller aller meste alene! ... men er jo utrolig flink å hjelpe til med alt mulig (jeg må nyte det mens det står på, for det varer nok ikke mange årene ) Det er akkurat det jeg er så redd....Syntes det var stor overgang fra 1 til 2 jeg. Dersom overgangen fra 2 til 3 blir ennå større er det nok mye som taler for at vi skal være fornøyde med de prakteksemplarene vi allerede har. Vertfall når jeg er så og si alene 7-8 mnd i året
gullet76 Skrevet 21. oktober 2008 #4 Skrevet 21. oktober 2008 Overgangen fra en til to var stor, overgangen fra to til tre var STØRRE. Og når du er alene så mye, så syns jeg dere skal tenke gjennom dette to ganger til... Jeg er alene med tre barn, og hadde jeg visst det jeg vet i dag så hadde ikke tredje kommet på det tidspunktet h*n kom (om i det hele tatt). Selvsagt angrer jeg ikke på noen av mine barn - overhode ikke. Men veien hit har vært svært tøff (minste er 3 år nå).. Endte med å bli langtidssykemeldt fordi jeg var helt utslitt... Jeg har det bedre nå, og har en herlig mann og dele dagene med som gjør alt mye lettere.
Gjest *Mim* Skrevet 21. oktober 2008 #5 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg synes overgangen fra en til to var større enn fra to til tre. Har man først flere, går det lettere, synes jeg, men det er det jo ingen fasit på, som du ser. Det er klart det er travlere med tre enn to. Synes jeg merker det enda bedre nå når de er store - mange foreldremøter, samtaletimer, mye kjøring og oppfølging med lekser, kamper, forestillinger etc. Men koselig er det også!
asterix Skrevet 21. oktober 2008 #6 Skrevet 21. oktober 2008 Synes for min del overgangen var fra 0 til 1. Har man først barn spiller ikke antallet noen særlig rolle. :happy:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå