Gå til innhold

homofili i norge i dag

Fremhevede innlegg

Gjest rosaa-93
Skrevet

Hvordan er det å være homofili i norge i dag ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Over alt hvor enn går vil enn mest sannsynlig alltid treffe noen med fordommer, men med mindre man bor på ett veldig lite sted er ting veldig greit. Ingen som reagerer med avsky eller noe. For de fleste er det helt naturlig egentlig. Nå kjenner jeg riktignok ikke så mange som er eldre enn max 30(bortsett fra familie). Så kan jo hende at jo lengre enn kommer opp i alderen hos mennesker, så finnes det flere fordommer.

Skrevet
Over alt hvor enn går vil enn mest sannsynlig alltid treffe noen med fordommer, men med mindre man bor på ett veldig lite sted er ting veldig greit. Ingen som reagerer med avsky eller noe. For de fleste er det helt naturlig egentlig. Nå kjenner jeg riktignok ikke så mange som er eldre enn max 30(bortsett fra familie). Så kan jo hende at jo lengre enn kommer opp i alderen hos mennesker, så finnes det flere fordommer.

Ingen?

Og jeg tror ikke det går så mye på alder, egentlig, mer miljø. Eller, selvsagt alder også, men ikke bare det. Det er jo ikke sånn at alle over 40 er homofobe, og alle under 40 ikke har noen fordommer mot homofile. =/

Skrevet
Ingen?

Og jeg tror ikke det går så mye på alder, egentlig, mer miljø. Eller, selvsagt alder også, men ikke bare det. Det er jo ikke sånn at alle over 40 er homofobe, og alle under 40 ikke har noen fordommer mot homofile. =/

Nei nei, selvfølgelig ikke! I religøse miljøer kan man finne de som avskyr homofili, til tross for at de er 17 år.

Det kom kanskje litt galt frem det jeg mente istad.

Og nei, ingen. Iallefall ikke som sier det til meg. Jeg har veldig mange venner som er dypt kristne, ikke noen av dem har sagt at det er galt, ekkelt o.l til meg. Jeg er fullstendig klar over at flesteparten av dem egentlig er i mot det, men de aksepterer meg for den jeg er. Hadde det vært opp til dem hadde jeg ikke vært lesbisk eller ateist, men de er vennene mine. De kan ikke bestemme hvem jeg er. Det vet de.

De som ikke kommer fra et religiøst miljø har ingenting i mot at jeg er lesbisk eller mot homofili generellt.

Det eneste som kan være litt dumt av og til er menn som tror at de er så kjekke at de tror de kan få begge to i senga :ler: Det har ikke fungert og egentlig skjønner jeg ikke hva disse mennene tenker med. Selvfølgelig blir vi med hjem til en ukjent dritings mann og har sex med han fordi vi er lesbiske liksom...men det er faktisk omtrent det eneste negative jeg synst.

Gjest postsekk
Skrevet
Det har ikke fungert og egentlig skjønner jeg ikke hva disse mennene tenker med.

*Kremt* Du skjønner vel egentlig hva de tenker med? :fnise:

Jeg tror det er mindre risikabelt å være åpent lesbisk enn det er å være åpent homse når man er på byen, fordi det er mye greiere at to jenter kysser og koser med hverandre, og det er mindre akseptert at man går løs på jenter (har ennå til gode å høre om kvinner som har angrepet noen som er homofile, men det finnes sikkert det også).

Her er en forholdsvis aktuell artikkel.

Tror også jeg leste om ei jente som ble angrepet i Trondheim for noen år siden, fordi hun holdt kjæresten i hånda eller noe slikt.

Skulle ønske vi bare kunne dumpe all den søpla (homofobene) ute i Nordsjøen.

Skrevet

Jeg har opplevd at flere gutter en jenter reagerer når jeg forteller at jeg er bi.

Jeg mista en kompis når jeg fortalte det til han. Da ville han ikke ha noe mere med meg å gjøre. Og en jeg var sammen med visste det ikke før etter vi ble sammen, han synes at det var kjempe ekkelt og gjorde det slutt like etterå.

Jenter som har fått vite det har ikke reagert på samme måten. De har vert mere nyskjerrige på hvordan jeg fant ut at jeg var det ol.

Etter at jeg har hatt slike erfaringer har jeg begynnt å si at jeg er bi ganske fort etter jeg har blitt kjent med noen slik at jeg ikke skal risikere å bli glad i dem, så får de vite det og stikker.

Nå er jeg 20 år og de jeg har fortalt det til har vert i 20åra. Så fordommene finnes uansett aldersgruppe.

Gjest postsekk
Skrevet
ting

Stammer du fra et veldig konservativt miljø eller lignende?

Jeg er litt eldre enn deg, og til dags dato har ingen av vennene mine gitt inntrykk av å bry seg, hverken den ene eller andre veien, om at jeg er bi.

• 3 måneder senere...
Skrevet

Jeg er vokst opp i et kristent miljø, og med en far som er prest har det ikke vært lett. Kom ut som 20-åring - samtidig som jeg fikk kjæresten min, og det har nok redda meg. Men for de fleste kristne vennene mine, er dama mi et ikke-tema, selv om vi har vært sammen i over et år.

Trist og tragisk..

I trondheim har det skjedd mye drit..flere som har blitt banka opp og 2-3 som har blitt nekta å komme inn på bussen. Skjønner ikke hva som skjer, jeg.. synes homserefs er ganske verre enn det å være homofil.. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...