Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om man har krav på dette ved en grusom barndom?

Det er snakk om seksuelt, fysisk og psykisk misbruk. Barnevernet kom først inn i bildet da barnet var 16 år gammelt og det kom da bare fram psykisk og litt fysisk misbruk.

Hvordan skal man gå fram for å finne ut mer?

Og må man ha klare bevis for å få erstatning? Hvordan få bevist seksuelt misbruk fra barndommen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Lurer på om man har krav på dette ved en grusom barndom?

Det er snakk om seksuelt, fysisk og psykisk misbruk. Barnevernet kom først inn i bildet da barnet var 16 år gammelt og det kom da bare fram psykisk og litt fysisk misbruk.

Hvordan skal man gå fram for å finne ut mer?

Og må man ha klare bevis for å få erstatning? Hvordan få bevist seksuelt misbruk fra barndommen?

Jeg fikk søknadspapirene av politiet. De ba meg kontakte Kontoret for kriminalitetsofre. Der fikk jeg hjelp til å fylle ut søknaden. Søknaden sendes Kontoret for voldsoffererstatning. Jeg la ved dokumentasjon på både fysiske og psykiske skader. Kontoret for voldsoffererstatning fikk tilsendt politidokumentene i saken.

Synes du skal undersøke det. Erstatningen er ikke så stor. Jeg fikk 75000. Men for meg var det like viktig å få en moralsk oppreisning.

Håper det går bra med deg nå :klemmer:

Skrevet

det er vel ikke voldsoffererstatning som blir gyldig her, men Billighetserstatning. Søk på nettet etter billighetserstatning og barndom, så kommer du nok videre. lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...