Gå til innhold

Leilighet Stavanger til 1,2 mill.?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ettert leilighet i Stavanger sentrum- og omegn/Forus til ca. 1,1 - 1,2 mill., finnes det? Eller får man ikke kjøpt leilighet for den summen, slik markedet er i dag?

Har fått tilsagn på et førstehjemslån men er i tvil på om det finnes kjøpeleilighet i den prisklassen...Hva tror der om markedet framover?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ser ettert leilighet i Stavanger sentrum- og omegn/Forus til ca. 1,1 - 1,2 mill., finnes det? Eller får man ikke kjøpt leilighet for den summen, slik markedet er i dag?

Søkte på finn.no, Stavanger, Sola, Randaberg, Sandnes, maks 1.3 mill:

44 kvm Sandnes, behov for oppussing: 1.05

35 kvm Stavanger, Rosenli: 1.19 + 50k fellesgjeld

23 kvm Stavanger, Kampen, ikke dusj, behov for oppussing: 930k

Skrevet

Feuerstein, du som bor i Stavanger, hva sier du, ville du ha ventet med å kjøpe? I så fall hvor lenge? Tror du jeg med 1,2 mill kan få kjøpt noe som normalt sett ville ha gått for 1,5/1,6 mill. pga markedets tilstand?

Har du noen råd?

Skrevet
Feuerstein, du som bor i Stavanger, hva sier du, ville du ha ventet med å kjøpe? I så fall hvor lenge? Tror du jeg med 1,2 mill kan få kjøpt noe som normalt sett ville ha gått for 1,5/1,6 mill. pga markedets tilstand?

Har du noen råd?

Jeg er ikke fauerstein, men har akkurat solgt i området du etterspør. Desverre for meg med tap (verdi 1.8, jeg fikk 1.550.000)

Men så kjøpte jeg en i Haugesund til 1.5, som hadde prisantydning 1.790.000 :D

Så du skal bare holde hodet kaldt, om ikke akkurat nå, så vil du i vinter få kjøpt 1,5-1,6-mill.leiligheter til 1.2 :)

Skrevet

Beklager, men jeg har ikke noe særlig råd å komme med. Stygt å si det, men du kan jo vente noen måneder og krysse fingrene for at flere ikke klarer å betjene lånene sine. På den annen side spørs det om slikt i særlig grad rammer de billigste boligene. Jeg kan ikke mye om boligmarkedet, men jeg kan søke på finn.no når folk vet hva de er på jakt etter :)

Gjest Hundvåg?
Skrevet

Hvor er Hundvåg? Er det et "bra" strøk? Er det sentralt? Er det i Stravanger kommune?

Skrevet
Hvor er Hundvåg? Er det et "bra" strøk? Er det sentralt? Er det i Stravanger kommune?

Neida, det er en liten utpost på fjellet, uten strøm og vann....

Herregud: bruk GOOGLE!

Gjest Stavanger
Skrevet

Hundvåg er en øy som ligger i Stavanger kommune. Det betyr at du er avhengig av veldig trafikkerte bybrua for å komme til og fra sentrum og forus. Ikke spesielt sentalt, med andre ord.

Våland og Eiganes er de beste stedene å bo dersom du ønsker nærhet til sentrum. Storhaug er også sentrumsnærmt, men strøket er ikke like bra som Våland og Eiganes. Hvis du er enslig jente, ville jeg ha styrt unna Storhaug.

Ellers er Madla og Stokka bra strøk, men ikke et lite stykke unna sentrum. Gode bussforbindelser, så vidt jeg forstår.

Lykke til, Stavanger er topp :-)

Hilsen innflytter

Gjest Stavanger
Skrevet

Beklager, skrivefeil.

Stokka og Madla ligger et stykke unna sentrum (ca 8-10 min med bil avhengig av trafikk).

Skrevet
Neida, det er en liten utpost på fjellet, uten strøm og vann....

Herregud: bruk GOOGLE!

Så uhøflig du er da. Du får la være å svare dersom det ikke interesserer deg. Jeez.

Skrevet
Så uhøflig du er da. Du får la være å svare dersom det ikke interesserer deg. Jeez.

Tror du heller får lære deg å google istedet for å spamme forumet med poster av typen "hvor er, hvor stort, hvor mange oosv" google, for faen.

Gjest Rebecka
Skrevet
Tror du heller får lære deg å google istedet for å spamme forumet med poster av typen "hvor er, hvor stort, hvor mange oosv" google, for faen.

Isåfall blir det vel ikke noe forum. Det meste av hva folk spør om her kan de strengt tatt finne ut av selv ved å google. Da behøver vi ikke noe forum da. Dustegjest.

Skrevet
Isåfall blir det vel ikke noe forum. Det meste av hva folk spør om her kan de strengt tatt finne ut av selv ved å google. Da behøver vi ikke noe forum da. Dustegjest.

Dette var et svært idiotisk svar. Selvsagt kan ikke de fleste spørsmål her inne besvares på google! De fleste spørsmål dreier seg om langt mer avanserte ting enn "hvor ligger hundvåg". Skjerp deg, og lær deg å søk før du plager andre med spam.

Skrevet

Har fått tilsagn på et førstehjemslån men er i tvil på om det finnes kjøpeleilighet i den prisklassen...Hva tror der om markedet framover?

Og så markedet i dette området går nedover. de siste dagenes nyheter om at det er byggestopp, konkurser, færre stillingsannonser osv bør være tydelige signaler om at landet er på vei inn i nedgangstider, hvor de neste som virkelig merker det er boligselgerene. Ikke kjøp deg en liten ettroms til den prisen, prut heller ned en toroms :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...