bunadbrud Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 Ja som overskriften sier, så har jeg to spørsmål: 1: Hvor lenge i forveien sender dere ut invitasjonene? 2: Hvor lenge før bryllupet settes S.U? På forhånd takk...
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2008 #2 Skrevet 21. oktober 2008 Ja som overskriften sier, så har jeg to spørsmål: 1: Hvor lenge i forveien sender dere ut invitasjonene? 2: Hvor lenge før bryllupet settes S.U? På forhånd takk... hei! vi driver og lager invitasjoner nå. vi skal gifte oss 14. februar. tenkte å sende ut invitasjonene ca 3 mnd før, dvs midten av november. su tenker vi å sette 10. januar. høres dette greit ut (dere med erfaring)??
Jade Skrevet 21. oktober 2008 #3 Skrevet 21. oktober 2008 Vet ikke hva som er vanlig, men det er noe slikt jeg ser for meg at vi gjør også. Catering/lokale-folka hos oss skal ihvertfall ha endelig svar 14 dager i forveien ang. antall gjester, evt. allergier osv. Så 1 mnd før, høres jo veldig greitt ut for meg å ha S.U., da du gjerne må ta en ringerunde til de som har glemt å svare.
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #4 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg synes det avhenger av tidspunktet og stedet. Vi var i nylig i et bryllup langt herfra (vi bor i sør og bryllupet var i nord) og fikk da innbydelsen 7 mnd. før bryllupet. Over halvparten av gjestene skulle reise like langt som oss, og jeg vet at både vi og andre satt veldig pris på å bli varslet såpass tidlig siden en slik tur krevde planlegging, både praktisk og økonomisk. Skal dere holde bryllup midt i fellesferien ville jeg også varslet noe lengre tid i forveien enn ellers. Mange planlegger (og kjøper billetter) ferien god tid i forveien. Skal dere holde bryllup utenom sommerferien og få av gjestene har lang reisevei ville jeg sendt ut innbydelsen 3-4 mnd med s.u. ca 6 uker før bryllupet.
Solstrålejenta Skrevet 22. oktober 2008 #5 Skrevet 22. oktober 2008 Vi kommer til å sende ut invitasjoner i mars når vi gifter oss 15. august neste år. Dette er nettopp fordi august fortsatt kan være ferietid for mange og at de aller fleste av gjestene har lang reisevei. Vi kommer til å sette svarfrist hele 2 måneder i forveien, rundt 15. juni, for at vi skal slippe å ta ringerunde for de som eventuelt ikke har svart innen fristen i fellesferien.
Gjest Gjest_covergrl_* Skrevet 22. oktober 2008 #6 Skrevet 22. oktober 2008 så bra å se.. desverre ts så har jeg ikke svar til deg, men jeg vil takke deg fordi du startet denne tråden.. har hatt det samme problemet selv.. skal gifte meg 25.juli og blir litt frustrert, da folk alleredespør etter innbydelsen!! jeg ser ut fra de svarene du har fått at det er for tidlig å sende de ut nå.. dette var det jeg trodde, men siden så mange spør så trodde jeg kanskje at det plutselig var vanlig å sende ut i desse tider.. så tusen takk til ts for å ha startet denne tråden, og tusen takk til alle dere som har svart, dere har hjulpet meg også mye..
bunadbrud Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 22. oktober 2008 Vi gifter oss nemlig 4. april, og jeg hadde først tenkt å sende ut invitasjonene i midten av neste måned. Men det rekker jeg ikke. Og for å unngå at julepostkaoset spiser de opp, tror jeg vi venter til rett over jul. Da er det fira mnd igjen. De aller aller fleste er klar over at de er inviterte, med tanke på flybilletter osv. Men de må jo få selve invitasjonen med klokkeslett osv. Lurer på om jeg skal sette S.U den 15. februar.
Lille Rosa Skrevet 22. oktober 2008 #8 Skrevet 22. oktober 2008 så bra å se.. desverre ts så har jeg ikke svar til deg, men jeg vil takke deg fordi du startet denne tråden.. har hatt det samme problemet selv.. skal gifte meg 25.juli og blir litt frustrert, da folk alleredespør etter innbydelsen!! jeg ser ut fra de svarene du har fått at det er for tidlig å sende de ut nå.. dette var det jeg trodde, men siden så mange spør så trodde jeg kanskje at det plutselig var vanlig å sende ut i desse tider.. så tusen takk til ts for å ha startet denne tråden, og tusen takk til alle dere som har svart, dere har hjulpet meg også mye.. Hvis du skal gifte deg i fellesferien så ville jeg sendt ut invitasjoner tidligere enn 3 mnd før.. Folk planlegger gjerne ferie i bedre tid enn det, så ville sendt ut i god tid!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå