Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten har hatt et avstastandsforhold i litt over 2 mnd nå. Akkurat nå er ting ganske tunge. Vi har til sammen vært sammen i 8 mnd, så det er ikke så lenge. Men vi krangler mye mer enn før, og flere ting ser ut til å ikke funke. Jeg er redd jeg mister følelsene for ham. Er det et resultat av et for dårlig forhold? Det er flere ting jeg ønsker skulle vært annerdeles.

I begynnelsen måtte jeg sende ham mld hele tiden, ville alltid snakke med han. Nå dabber det bare mer og mer av.. Er så redd for at dette skal ødelegge forholdet. Jeg er så utrolig glad i han, men noen ganger er det vel ikke nok.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forutsetningene for ett avstandsforhold er litt forskjellig fra det å ha vedkommende i nærheten. Det du må tenke på er hvorfor er ting vanskelige, hva har ført til at dere er i situasjonen dere er i, og hvor ofte treffes dere?

Jeg er i ett avstandsforhold, og vi har en ganske klar plan for når vi skal møtes, slik at vi holder gledene og lystene oppe. Det er viktig å ha noe å se frem i mot. Dessuten er vi ganske intense og sørger for veldig positive opplevelser når vi først er sammen for så å bruke masse tid på å bearbeide det frem til neste gang vi treffes. Vi sender meldinger til hverandre hele tiden og snakker sammen 1-2 ganger pr dag. Begge er ganske travle og ingen har behov for å mase på hverandre. Vi har brukt tiden på telefon til å bli veldig godt kjent med hverandre, så prioriterer vi nærhet og kos når vi er sammen.

Det er viktig at dere begge er innstilte på at dere faktisk er i ett avstandsforhold, og jeg mener man da må bruke telefonen litt flittigere.

Jeg vet ikke hva du bør gjøre, men jeg ville prøvd å finne ut hvorfor ting har dabbet av mellom dere.

Gjest Gjest_søta_*
Skrevet
Jeg og kjæresten har hatt et avstastandsforhold i litt over 2 mnd nå. Akkurat nå er ting ganske tunge. Vi har til sammen vært sammen i 8 mnd, så det er ikke så lenge. Men vi krangler mye mer enn før, og flere ting ser ut til å ikke funke. Jeg er redd jeg mister følelsene for ham. Er det et resultat av et for dårlig forhold? Det er flere ting jeg ønsker skulle vært annerdeles.

I begynnelsen måtte jeg sende ham mld hele tiden, ville alltid snakke med han. Nå dabber det bare mer og mer av.. Er så redd for at dette skal ødelegge forholdet. Jeg er så utrolig glad i han, men noen ganger er det vel ikke nok.

Er det ment å vare så vil det vare.

Har hatt mange runder med avstandsforhold i forhold til min kjæresten min. Vi har nå vært sammen i snart ni år, men de første fire var vi fra hverandre først 8 mnd og et par år etter 10 mnd. Og vi snakker avstander trondheim brasil. Ikke akkurat telefonsamtaler hver dag nei.

Men hvis man har trua, stoler på den andre og ikke tuller det til sjøl, så går det. Klart man blir frista og har lyst til å rote litt rundt. Klart det er frustrerende (særlig når man er den som sitter stuck i kjedelige gamle norge). Vi sa alltid er det ment å være oss så blir det oss. Og det ble det heldigvis.

Skrevet

Jeg og samboer har nå vært fra hverandre i 3 1/2 mnd, vi har nesten akkurat 2 mnd igjen.

Klart jeg har tvilt litt på følelsene da det har vært verst, har lurt på om det virkelig er han jeg vil være med. Men vi er så like, vi passer så godt sammen og vi kommuniserer mye for å finne ut om vi har felles drømmer og mål i livet. Hadde vi ikke hatt det hadde jeg ikke giddet. Det tror jeg er det første man skal tenke på og prate om i avstandsforholdet (helst før det begynner), har vi en framtid sammen?

Han bor nå i Australia så vi prater ikke hver dag på telefon, prater faktisk ganske sjeldent. Men jeg har sagt til han at jeg ønsker masse meldinger fra han, er han redd for at det skal koste for mye så har jeg sagt at jeg skal betale litt av regningen, men jeg har sluppet det da ;) Med dette mener jeg meldinger der han bare forteller meg at han tenker på meg osv, det funker kjempe bra for oss og jeg VET han liker å få meldingene mine også.

Altså det andre punktet, diskuter hva som er nødvendig av kontakt, det er ikke likt behov hos begge.

I dette avstandsforholdet har jeg også bedt han om å ha telefonen sin på uansett om han er våken eller sover, er godt å vite at jeg kan nå han uansett om det er noe selv om jeg sjelden benytter meg av det.

En tredje ting er nok selvkontroll, man blir lett utrolig frustrert i avstandsforholdet, det jeg tenker er at man må passe på å ikke la dette gå utover samtalene man har med kjæresten sin. husk samtalene er den eneste muntlige kontakten han har med deg og da er det ikke det inntrykket du kanskje vil gi.

Jeg har nå sagt ifra om ting til samboer om det er noe som plager meg (selv om han er på andre siden av verden) men prøver å ikke la det dominere, prøve å komme unna temaet så fort som mulig igjen.

Men selvfølgelig, er det ikke ment å vare så vil det ikke vare, det er det jo bare du som kan vite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...