Gå til innhold

Hvor mye skatt betaler vi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg vet det er store forskjeller ettersom hvor mye man tjener og hvilke fradrag man har rett på osv. Men jeg lurer på sånn cirka utgangspunkt for en vanlig lønnstaker med gjennomsnittlig lønn og ingen gjeld/barn/formue. Altså tenk ingen fradrag eller noe som helst.

Ja, jeg vet også at jeg kan google meg fram til det, men jeg trenger teskjemetoden. Jeg blir lettere dyslektisk i kombinasjon med dyskalkulisk straks jeg ser tabeller og skjemaer og slikt... :)

Videoannonse
Annonse
Gjest StoreSky
Skrevet

Tror det er 36% som er utgangspunktet. Men så kommer fradrag, skatteklasse, etc.

Skrevet
Tror det er 36% som er utgangspunktet. Men så kommer fradrag, skatteklasse, etc.

jeg pleier å si ca 25% av brutto inntekt hvis du tjener under 150 000 (student el minstepensjonist), ca 30-40% hvis du har full jobb;

Gjest Gjest_kaja_*
Skrevet
Ja, jeg vet det er store forskjeller ettersom hvor mye man tjener og hvilke fradrag man har rett på osv. Men jeg lurer på sånn cirka utgangspunkt for en vanlig lønnstaker med gjennomsnittlig lønn og ingen gjeld/barn/formue. Altså tenk ingen fradrag eller noe som helst.

Ja, jeg vet også at jeg kan google meg fram til det, men jeg trenger teskjemetoden. Jeg blir lettere dyslektisk i kombinasjon med dyskalkulisk straks jeg ser tabeller og skjemaer og slikt... :)

28 prosent. I tiltakssonen 24%.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...