artemis06 Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 Hei Er det noen som vet hvordan jeg skal sy putetrekk til sofa og hvor jeg får tak i møbelstoff til dette?
Gjest itla Skrevet 22. oktober 2008 #2 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg tolker det sånn at du snakker om å trekke om de eksisterende sofaputene? I tilfelle ville jeg (forsiktig) sprettet opp trekket du har nå og tegnet av mønsteret. Alternativt må du måle puta og tegne deg et mønster ut fra det. Møbelstoff finner du hos større interiørforretninger som Tannum (tekstil), eller hos f.eks. Stoff og stil, avhengig av hvor mye du vil legge i stoffet.
artemis06 Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. oktober 2008 Jeg tolker det sånn at du snakker om å trekke om de eksisterende sofaputene? I tilfelle ville jeg (forsiktig) sprettet opp trekket du har nå og tegnet av mønsteret. Alternativt må du måle puta og tegne deg et mønster ut fra det. Møbelstoff finner du hos større interiørforretninger som Tannum (tekstil), eller hos f.eks. Stoff og stil, avhengig av hvor mye du vil legge i stoffet.
artemis06 Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 22. oktober 2008 Takk for svar. Jeg skal ikke trekke om putene, men sy helt nye med helt nytt stoff, og jeg lurer på hvordan jeg skal gå frem for å gjøre dette. Vet du fremgangsmåten for å kunne gjøre dette? Takknemlig for svar
Gjest itla Skrevet 23. oktober 2008 #5 Skrevet 23. oktober 2008 Så du skal sy nye puter som du fyller selv med et eller annet? Siden du da tydeligvis ikke har noe å ta utgangspunkt i med tanke på mål, ville jeg nok helst funnet innerputer du kan bruke. Alternativt må du tegne mønster selv, basert på bredden og høyden på ryggen på sofaen, og så dele på antallet puter du ønsker deg. Så må du sy trekkene, og fylle med vatt, skumgummi, dun e.l. (Er fortsatt usikker på om jeg har forstått deg rett på hva du skal gjøre her, men... Går også ut fra at det er ryggputer det er snakk om, ikke sitteputer?) Ang. møbelstoff (så den andre tråden din) ville jeg gått for et stoff med styrke på ihvertfall 10 000-15 000 Martindale. Tidligere har f.eks. Stoff og Stil oppgitt antall Martindale (som ganske enkelt er et mål for stoffstyrke) på nettsidene sine, men det gjør de visst ikke lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå