Gjest Gjest_Trultemor_* Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 Er det noen som har lest biografier om spiseforstyrrelser, og hva heter de? Vært på bilioteket men liten hjelp å få!
Soul Skrevet 21. oktober 2008 #2 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg har en bok som heter "Kroppen er min fiende" skrevet av Claire Beeken og Rosanna Greenstreet. Handler om Claires kamp mot anoreksi. Tror også det finnes norske biografier, men har ingen titler dessverre.
Gjest Gjest_Anonym_* Skrevet 21. oktober 2008 #3 Skrevet 21. oktober 2008 Hei ! Jeg leste en som jeg syntes var bra. Tror den het noe lignende "Gal, jeg ? nei, bare litt spiseforstyrret". Den har også en oppfølger for hvordan det gikk videre med jenta (den har ikke jeg lest). Den første boken hjalp meg å innse at jeg ikke var frisk, den tok opp ting som jeg kjente meg igjen i - om som jeg trodde var normalt. Den er også skrevet på en god måte, jeg lo flere ganger (kanskje litt galgenhumor der..).
Gjest Gjest_Trultemor_* Skrevet 21. oktober 2008 #4 Skrevet 21. oktober 2008 Begge de bøkene har jeg lest. Var en veldig god skildring på hvordan sykdommen oppleves. Anbefaler deg å lese den andre boka å. Men tusen takk for tips!!
Abraxas Skrevet 21. oktober 2008 #5 Skrevet 21. oktober 2008 (endret) .... Endret 10. mai 2010 av Abraxas
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2008 #6 Skrevet 25. oktober 2008 "Wasted", eller "Dødelig Ideal" som den heter på norsk. Jeg har lest flere av bøkene over, men synes denne er overlegen. Forfatteren heter Marya Hornbacher.
angeleyes Skrevet 26. oktober 2008 #7 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg har lest boken til Astrid Høgevold og begge bøkene til Hege Arstad. Synes disse var bra, på hver sin måte. Bøkene er veldig forskjellig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå