kaprifolen Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg og mannen min har begynt å samle på noen grønne glass som begge besteforeldrene våre hadde da vi var små. Deilig nostalgi å drikke av glassene som står som den største symbolet på barndommens bekymringsløse somre! Men det jeg lurte på er om noen av dere tilfeldigvis aner hvor de kan komme fra? Altså hvem som har produsert de? Vi finner de på loppemarkeder rundt omkring, men hadde vært artig å vite historien bak de.. Glassene er på størrelse med små vannglass, svakt koniske i formen, de er knallgrønne (gressgrønne), også er de ujevne/ruglete på utsiden og glatte inni. Vi har serien også i asjetter, kaffekopp med skål og salatbolle, tror dette er de eneste delene serien finnes i.. Hadde satt stor pris på hvis noen klarer å kjenne igjen beskrivelsen og vet noe om disse!
Petroline Skrevet 21. oktober 2008 #2 Skrevet 21. oktober 2008 Jeg har også endel av dette grønne serviset. Har glass, asjetter i to størrelser, salatbolle og noen mindre dessertskåler. Tror muligens det finnes enda flere deler ( farger; grønn og brun/champis). Jeg har, som deg, også funnet det på loppiser og bruktmarkeder o.l. Jeg vet ikke hva det heter, så der kan jeg dessverre ikke hjelpe deg...
kaprifolen Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 22. oktober 2008 Ja, vi har også sånne små dessertskåler.. Glemte det! Tror jeg har sett de i brunt jeg også, de er også fine! Men hvordan i all verden skal vi finne ut av dette, da? Min mormor kjøpte de visst fordi de skulle være unknuselige!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå