Salt Skrevet 11. juni 2003 #1 Del Skrevet 11. juni 2003 Vil dere anslå sannsynligheten for stor eller liten for å få kyssesyken dersom du deler brusflaske eller glass med en annen person? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 11. juni 2003 #2 Del Skrevet 11. juni 2003 Det var sånn jeg fikk det.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salt Skrevet 11. juni 2003 Forfatter #3 Del Skrevet 11. juni 2003 Åhh nei!! Hvor lang tid tok det før du ble syk? Hvordan artet denne sykdommen seg, hvor lenge varte den, hvor lang tid tok det før du fungerte helt normalt igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 11. juni 2003 #4 Del Skrevet 11. juni 2003 Ehm...er noen år siden, så husker ikke helt alt. Ble ikke så syk at jeg måtte på sykehuset, men drakk alkohol før jeg var klar over at jeg hadde det, derfor vokste levra mi litt, så ikke drikk alkohol! Jeg gikk på u.skola da, og jeg hadde ikke gym på 3 måneder. Er vel bare en periode man er smittsom, og etter det kan man gå ut blandt folk, men må ta det med ro. Jeg fikk bland annet stooore mandler som var helt hvite. Les litt om kyssesyken her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fuglehue Skrevet 12. juni 2003 #5 Del Skrevet 12. juni 2003 Jeg bare blander meg litt.. Da jeg hadde kyssesyken i fjor (den kom på halloweendatoen faktisk) Havnet jeg på sykehus i 5 dager med sånn her intravenøs sak, for jeg kunne ikke få i meg noe næring selv. Så var jeg hjemme fra skolen til.. hmm jeg kom kanskje nest siste skoledag før jul! Foreslår om du ikke føler deg så bra, kommer du deg til legen fortest mulig, noe jeg ikke gjorde, og måtte komme dit i forbindelsen "hosting av blod" og da jeg skulle spytte det ut i vasken kjeftet legen på meg! :-? Ikke kos med kyssesyka, nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 12. juni 2003 #6 Del Skrevet 12. juni 2003 Vil dere anslå sannsynligheten for stor eller liten for å få kyssesyken dersom du deler brusflaske eller glass med en annen person? Meget stor! Jeg hadde kyssesyken for noen år tilbake. Jeg hadde over 40 i feber, og klarte såvidt å stå på beina. Når jeg prøvde å reise meg opp, ville ikke bena bære meg. Jeg hadde store problemer med å få i meg både vått og tørt, da halsen var kraftig opphovnet og jeg ikke klarte å svelge. Fikk dessuten ikke drikke alkohol eller gjøre fysiske øvelser på nesten ett år etterpå. Ble kvalm og dårlig bare av å løpe til bussen. Det er sikkert mange grader av sykdommen, men uansett; Dette er IKKE en sykdom du vil ha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 12. juni 2003 #7 Del Skrevet 12. juni 2003 Om sannsynligheten er stor eller liten, komme vel an på om den andre er personen er smittet eller ei... For ca to år siden var det tre venner/bekjente av meg som fikk kyssesyken nesten samtidig, og siden jeg også hadde gått og hanglet litt, dro jeg til legen. Var ikke smittet, men legen sa at de fleste faktisk får kyssesyken før de fyller 20, men merker ikke noe særlig til det (tar det for å være en vanlig forkjølelse), så det kan godt være at du allerede er immun. Naturligvis kan man være litt forsiktig likevel, det er jo folk som blir skikkelig dårlige, og det kan umulig være morsomt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salt Skrevet 12. juni 2003 Forfatter #8 Del Skrevet 12. juni 2003 så det kan godt være at du allerede er immun. Puh- kanskje det?? Takk for oppmuntringen :D For ca to år siden var det tre venner/bekjente av meg som fikk kyssesyken nesten samtidig, og siden jeg også hadde gått og hanglet litt, dro jeg til legen. Var ikke smittet, Vil det si at det kan påvises om du er smittet eller ei før sykdommen eventuelt bryter ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå