aline Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 Hei. Jeg har nettop fått lagt til en pakke adobe-programmer på jobb-pc, skal i utgangspunktet ikke drive med grafisk, men skal ha det for å kunne bruke det innimellom. Siden hovedoppgaven min ikke er grafisk og jeg ikke tilhører markedsavdelingen, får jeg ikke kurser (ihvertfall ikke på nåværende tidspunkt) i disse programmene. Regner med å kunne lære meg noe selv, har jobbet med adobe, både illustrator og photoshop for mange år siden, men lurte på om det fantes noen gode brukerveiledninger på nett, som ikke koster noe/all verdens. Her inne er det alltid noen som vet noe om noe, så jeg spør like godt på kg. Er det noen som har linker/tips til hvor jeg kan finne brukerveiledninger på nett til adobe Photoshop Cs3, adobe Illustrator Cs3 og Adobe InDesign Cs3? (har søkt, men finner mest kurser og kjøp av selve programvaren, ingen av de tingene jeg søker etter. på forhånd tusen takk til de som kan/gidder hjelpe.
Gjest Marlo Skrevet 21. oktober 2008 #2 Skrevet 21. oktober 2008 Har ikke skjekket om det finnes hele brukerveiledninger på nett, men vet at om du søker på tutorials så får du jo opp masse linker og videoer til hvordan man kan gjøre ting. Vet ikke om det hjelper noe da
Gjest Gjest Skrevet 22. oktober 2008 #3 Skrevet 22. oktober 2008 Som Marlo sier så finnes det mye hvis du søker på "tutorial". En god norsk side er Programvareskolen til Harald Bjellvåg. Der er det videoer hvor han viser forskjellige funksjoner.
rabagast Skrevet 22. oktober 2008 #4 Skrevet 22. oktober 2008 Adobe pleier å ha ganske grundige veiledninger under Hjelp i selve programmet du har installert... Du finner også mengder av Adobes egen brukerdokumentasjon her: http://www.adobe.com/support/documentation/
aline Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 22. oktober 2008 tusen takk alle sammen, nå har jeg litt å jobbe med.
Ponine Skrevet 22. oktober 2008 #6 Skrevet 22. oktober 2008 I tillegg bruker det å være mange fine svar på youtube
mmmSjokolade Skrevet 26. oktober 2008 #7 Skrevet 26. oktober 2008 ..og hvis du er ute etter gode bøker er Adobes classroom in a book bøker bra, med oppgaver på cd
Gjest *.* Skrevet 26. oktober 2008 #8 Skrevet 26. oktober 2008 Lynda.com har gode videoer for opplæring. Her er alle kursene for Adobe-programmer: Lynda.com: Adobe Du får noen av videoene uten å betale, dermed kan du se om det er noe for deg. I følge nettsidene koster en måned $25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå