Gå til innhold

fortvilet

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_fortvilet_*
Skrevet

Har vært gift med min mann i over 20 år han er en meget flott og attraktiv mann på 51 ikke bare er han attraktiv utseende messig men også staus. Vårt ekteskap har vel vært som de fleste, men nå har barna flyttet ut og vi er inne i en krise.

Har oppdaget at han treffer en ung dame på kaffe, lunch og samtaler på tlf samt sms. Han påstår at det ikke er noe forhold men at han synes det er fint å snakke med henne og at hun gir ham mye energi. Jeg har sagt at jeg ikke kan aksepterer dette. Han synes jeg er som en sjalu 14 åring og mener jeg ikke har noe med hvem han treffer så lenge det ikke er noe forhold.

Etter en heftig krangel har han sagt at han skal kutte henne ut for han vil ikke at jeg skal ha det vondt.

Jeg stoler ikke på at han gjør det.

I kjølvannet av dette har han sagt at han er lei av at alle styrer livet hans som jobb og familie og at han har funnet ut at han er annsvarlig for sin egen lykke. Hvordan skal jeg tolke dette og hvordan bør jeg forholde meg til ham. Jeg er veldig glad i min mann nesten like forelsket som da vi traff hverandre

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres ikke noe koselig ut. Vanskelig situasjon og vet ikke hva jeg skal råde deg til. Å nekte han å se henne kan gjøre ting vondt verre, men å godta det er heller ikke enkelt. Man er jo redd for ens kjære skal falle for noen andre.

Om du hadde vært 110% sikker på at dette bare var prat og vennskap så hadde jeg prøvd å godta dette, men er du usikker om han har et forhold, så blir man jo gal av mindre.

Hvordan er han mot deg ellers da? Viser deg kjærlighet og intimitet?

Er alt ellers som normalt?

Virker han forelsket i denne andre? Blomstrer han opp? Steller han seg mer enn vanlig? Trener? Blir han borte over natta?

Kanskje dette er en periode noen kommer i, som de må gjennom. I verste fall må han oppdage at det ikke er grønnere på andre siden? Mange menn gjør denne feilen, men kommer ofte tilbake igjen til konene sine.

Uansett, trøste :hug:

Skrevet

Det er så patetisk med gifte menn i den alderen som får øynene opp for kvinner som kunne vært deres egne døtre. De er vel redd for å bli gamle og plutselig er det alt for tydelig at konen blir eldre og mindre attraktiv og da opplever mannen at hans kone kanskje ikke er gjenstand for beundring lenger....tap av prestige og kall det hva du vil.

Noen menn aksepterer at alle blir eldre,også den du er gift med. Andre synes de fortjener en yppig 29 åring uansett hvor gammel de selv blir eller hvordan de selv ser ut.

Din mann liker selvfølgelig oppmerksomheten fra en yngre kvinne. Sikkert smigrende. Sjansen er stor for at han risikerer alt for henne,for å få seg noe. Så er jo sjansen stor for at det ryker til helvete,eller ikke....

Hva du skal gjøre vet jeg ikke,men jeg vet hva jeg hadde gjort. Jeg har sansen for å ta sjebnen i egne hender i stedet for å vente på at mannen skal avgjøre fremtiden.

Jeg vil ikke ha en som ikke vil ha meg,uansett hvor vondt det gjør. Å vente på en mann som bruker meg som en trygghetsbase og som går bak min rygg gidder jeg ikke. Jeg tror du kan være temmelig sikker på at hans kontakt med henne ikke er avsluttet.

Gjest realist
Skrevet

Virker som om han du er gift med har store problemer med å sette seg inn i andres situasjon, altså din situasjon. Hva ville han ha følt dersom det var du som gikk på stevnemøter med en ung sprek mann som var halvparten så gammel som mannen din? Hvis han ikke klarer rasjonalisere seg frem til usikkerheten dette vekker i deg som henvises til å stå på sidelinjen og observere at han plutselig prioriterer et annet og mye yngre menneske, er jeg redd han ikke er mye å samle på som livspartner fremover. Jeg hadde mistet respekten for en sånn mann. Han høres ut som en vandrende klisje. Han er passert femti og har først nå funnet ut at han er ansvarlig for sin egen lykke??? Og derfor skal han fortelle deg at han får energi fra en mye yngre kvinne, men ikke deg? Og du skal bare finne deg i det men fortsatt være hans kone?

Han burde gått i terapi. Og lært seg at han har tatt et valg om å leve i et parforhold, og da må man vise respekt for hverandre og prioritere parforholdet. Ikke søke annetsteds hen hvis parforholdet ikke er tilfredsstillende.

Skrevet

Haha..typiske kvinnesvar. Kanskje den grå musa må snu litt på flisa å bli litt mer spennende........

Skrevet

hOHO, typisk mannesvar. Kanskje er det på tide at den den aldrende mannen begynner innse hva det vl si å respektere andre.

Gjest Gjest_s_*
Skrevet
Har vært gift med min mann i over 20 år han er en meget flott og attraktiv mann på 51 ikke bare er han attraktiv utseende messig men også staus. Vårt ekteskap har vel vært som de fleste, men nå har barna flyttet ut og vi er inne i en krise.

Har oppdaget at han treffer en ung dame på kaffe, lunch og samtaler på tlf samt sms. Han påstår at det ikke er noe forhold men at han synes det er fint å snakke med henne og at hun gir ham mye energi. Jeg har sagt at jeg ikke kan aksepterer dette. Han synes jeg er som en sjalu 14 åring og mener jeg ikke har noe med hvem han treffer så lenge det ikke er noe forhold.

Etter en heftig krangel har han sagt at han skal kutte henne ut for han vil ikke at jeg skal ha det vondt.

Jeg stoler ikke på at han gjør det.

I kjølvannet av dette har han sagt at han er lei av at alle styrer livet hans som jobb og familie og at han har funnet ut at han er annsvarlig for sin egen lykke. Hvordan skal jeg tolke dette og hvordan bør jeg forholde meg til ham. Jeg er veldig glad i min mann nesten like forelsket som da vi traff hverandre

Vi kan ihvertfall ikke kontrollere hverandre . Alle er vi mennesker med ulike behov. Hvis han mener denne damen gir han energi, så hvorfor ikke. Om du elsker han burde du være glad for at han finner nye venner og heller svelge din frustrasjon og sjalusi. Ha tolmod. Og han må også godta det samme fra deg.

Eller si klart ifra og bestemme at denne damen skal han ikke treffe mere for du blir så sjalu.

Skrevet
Vi kan ihvertfall ikke kontrollere hverandre . Alle er vi mennesker med ulike behov. Hvis han mener denne damen gir han energi, så hvorfor ikke. Om du elsker han burde du være glad for at han finner nye venner og heller svelge din frustrasjon og sjalusi. Ha tolmod. Og han må også godta det samme fra deg.

Eller si klart ifra og bestemme at denne damen skal han ikke treffe mere for du blir så sjalu.

Så lett å si når en ikke er i situasjonen selv...

Skrevet

Så lenge du har sagt fra at du ikke liker at han treffer den unge kvinnen, skulle det være en selvfølge at han hadde straks kuttet all kontakt med kvinnen, av respekt for deg som er ektefellen hans. Jeg er helt uenig i at du tålmodig skal akseptere slik oppførsel fra hans side.

Som flere andre har gitt uttrykk for, har imidlertid mange menn som begynner å bli eldre, helt urealistiske oppfatninger om egen attraksjonsverdi for yngre kvinner samtidig som de helt mangler evne til å se konsekvensene av sine egoistiske handlinger.

Kanskje dere burde møtes alle tre for å avklare situasjonen?

Skrevet

Det kan vel også tenkes at denne unge kvinnen er en måte å rope høyt på for å fortelle kona at ekteskapet har stagnert. At han har for liten innvirkning på de input han mener han fortjener fra henne.

Skrevet
Det kan vel også tenkes at denne unge kvinnen er en måte å rope høyt på for å fortelle kona at ekteskapet har stagnert. At han har for liten innvirkning på de input han mener han fortjener fra henne.

Dersom dette er tilfelle, har egoismen og feigheten nådd store høyder. Om stagnasjon av ekteskapet er problemet, må dette først tas opp med ektefellen!!

Skrevet

Kanskje et totalt idiotisk forslag, men hvorfor ikke møtes alle tre dann og vann? Mener ikke at du og hun skal bli bestevenninder, men å kunne omgås innimellom vil kanskje fjerne litt av mystikken rundt henne.

Skrevet

Når man har nådd femti, så har man en litt mer moden måte å kommunisere på.

Skrevet
Det er så patetisk med gifte menn i den alderen som får øynene opp for kvinner som kunne vært deres egne døtre.

...er forelskelse et patetisk fenomen?

Gjest gjest- silje
Skrevet
...er forelskelse et patetisk fenomen?

Ja når de blir "forelsket" i unge kvinner.

Det har lite med forelskelse å gjøre i begynnelsen, men med bettathet og hvordan en selv føler seg med den andre.

Til ts:

Nei dette hadde jeg ikke orket å prøvd å forstå engang, han liker hvordan hun får han til å føle seg, og det gir ham mer energi.

Jeg hadde heller ikke tollert dette, og hadde fulgt nøye med.

Men samtidig hadde jeg gjort alt jeg kunne for å være den personen som han ble forlsket i (ikke utseendet). Jeg hadde prøvd å vært den som gav ham energi.

Skrevet

Vi møter jo alle spennende mennesker på vår vei, og av og til blir mann jo betatt av andre og føler at man ser verden fra en litt annen side en det man gjør i hverdagen.

Dette betyr jo ikke at din mann vil gå fra deg eller at det er full krise, men gå litt inn i deg selv, se hva du kan gjøre for at han skal se deg med nye øyne og ikke "hvedaggens" vanlige...

Kan jo bare være et lite rop om oppmerksomhet...

Gjest En sånn ung kvinne
Skrevet

Jeg har hatt noen slike menn i mitt liv...

Menn jeg har truffet som jeg har blitt fascinert av, som jeg har vært på kafe med og pratet med.

Så har jeg funnet ut at de er gift.

Da har jeg spurt dem hva de gjør på kafé med meg... Svarene er som regel de samme, jeg gir dem energi, jeg gir dem imput, jeg får dem til å føle seg unge.

Da har jeg sagt, vet kona di at du er her?

Jeg har som regel brutt all kontakt med dem i det øyeblikket jeg finner ut at de er opptatt på annet hold.

Som regel, fordi det av og til kan være vanskelig fordi det er en boost for egen selvtillitt også.

Noen av dem har jeg holdt en lett overlfadisk kontakt med i etterkant. På et helt vennskaplig plan, men jeg har aldri inngått noe forhold. Disse relasjonene dabber somregel av etterhvert, fordi de i bunn og grunn ikke gir noen noe som helst.

I TS tilfelle ville jeg håpet på at han faktisk bare trenger bekreftelse. Spesielt siden han forteller om det. Det kan selvsagt være dobbel-bløff, at han forteller at han treffer henne, slik at han kan ha sex med frn yngre kvinnen.

Jeg ville faktisk prøvd å ignorere hans foryngelsesmøter totalt. La ham drive på. Han går helt sikkert lei, eller hun gir ham en kald skulder når hun innser at han er gift og bare bruker henne til å føle seg yngre for en liten stund...

Skrevet
Kanskje et totalt idiotisk forslag, men hvorfor ikke møtes alle tre dann og vann? Mener ikke at du og hun skal bli bestevenninder, men å kunne omgås innimellom vil kanskje fjerne litt av mystikken rundt henne.

Det betyr?

Skrevet
Det betyr?

Nå og da, av og til, innimellom, en gang i blant...

Gjest Gjest_s_*
Skrevet

Hadde min samboer funnet en venninne å gått på kafe med hadde jeg kanskje fått opp øynene mere for han, MEN jeg hadde aldri nektet han det p.g.a. min egen eventuelle sjalusi.

Jeg har maaaange mannlige venner, men samboer liker selvfølgelig dårlig hvis jeg skulle begynne å tilbringe mere tid sammen med dem (selv om det er det jeg ønsker). Venner er viktige både av mannlig og kvinnelig kjønn.

Å ha mange forskjellige venner gjør oss alle til helere mennesker, vi utvikler oss bl.a. sosialt,-og dermed også til bedre partnere.

Hadde han da funnet en venninne å gå på kafe med(noe jeg aldri tror skjer, da han er litt for usosial etter min mening), så kunne jeg tilbragt mere tid sammen med mine mannlige venner. :)

Vi er alle individuelle mennesker og utvikler oss etter min mening mest og best under FRIE forhold/omstendigheter,-eller hva jeg skal kalle det.

Hva tror dere, har vi mennesker i parforhold noen rett til å bestemme over hverandre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...