Gå til innhold

Babyen spiser alt for lite

Gjest Lupi

Anbefalte innlegg

Du kan også prøve og gi han flaske når han sover. Snuppa mi har spist alt for lite den siste uka og jeg fikk tips om å prøve og gi henne flaske når hun har lagt seg for natta og sover tungt. Da spiser hun alt fra 50 til 150ml. Da vet jeg i allefall at hun får i seg litt ekstra og hun våkner ikke av det heller.

Jøss.. Har i løpet av de siste 10 ukene lært mye om tvangsmating av premature barn, men denne hadde jeg ikke hørt. Har riktignok matet sovende baby maaange ganger, men ikke med vilje ventet til han sov. Utrolig hva man gjør for å få i de små mat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jøss.. Har i løpet av de siste 10 ukene lært mye om tvangsmating av premature barn, men denne hadde jeg ikke hørt. Har riktignok matet sovende baby maaange ganger, men ikke med vilje ventet til han sov. Utrolig hva man gjør for å få i de små mat...

Det er jo ikke snakk om å tvangsmate premature her?

Det er jo tidligere blitt sagt at man absolutt ikke skal tvinge, fordi det skaper en negativ situasjon rundt mat.

Og gi flaske om natten, når ungen sover og suger frivillig, er i hvertfall ikke tvang .. :)

Jeg tror heller ikke det er snakk om å vente til ungen sover, men gi et måltid iløpet av natten, for å få opp døgnmengden. Ofte kan ikke disse små sove over måltid på ganske lang tid uansett.

LilleMin tok opp ganske mye av døgnmengden sin på natt, når hun spiste for lite.

Det var ikke oppløftende å måtte ta opp tolv-måltidet igjen, men når vi skjønte at hun ikke trengte det mer, så fjernet vi det uten problemer igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

Vil bare si at problemet er løst, og babyen spiser som en hest :) Ikke vet jeg hva det var, men det var en 2-3 dager hvor han spiste alt for lite :/ Men det begynte å ordne seg allerede kvelden etter jeg postet innlegget her... :) :glad:

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke snakk om å tvangsmate premature her?

Det er jo tidligere blitt sagt at man absolutt ikke skal tvinge, fordi det skaper en negativ situasjon rundt mat.

Og gi flaske om natten, når ungen sover og suger frivillig, er i hvertfall ikke tvang .. :)

Jeg tror heller ikke det er snakk om å vente til ungen sover, men gi et måltid iløpet av natten, for å få opp døgnmengden. Ofte kan ikke disse små sove over måltid på ganske lang tid uansett.

Jeg skriver tvangsmating, men mener ikke i ordets rette forstand. Men det er jo ikke ungen som ber om mat når h*n sover. Sebastian sugde også frivillig i søvne da vi ga ham mat med sprøyte, men jeg kaller det fortsatt tvangsmating - for man lurer jo i ungen mat på et vis. ;)

Er selvfølgelig enig i å ikke tvinge i form av virkelig tvang, om du skjønner hva jeg mener... Forklarer meg keitete, jeg vet.

Så flott det har ordnet seg, Lilleulv! Sebastian spiste også dårlig noen dager, da var han forkjøla og orket ikke så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...