Gjest Pupsilure Skrevet 21. oktober 2008 #1 Skrevet 21. oktober 2008 Har prøvd å finne ut litt, men syntes det er vanskelig å få gode svar Jeg lurer på om man kan bruke billetten på alle tog? Om man må bestille plass på toget? Vi skal til Paris, og til den franske riviera, og tilbake til oslo igjen. Har sett at det finnes billetter som varer i 22 dager, med 10 reisedager. Koster ca 2000 kr per person. Det er jo helt perfekt for oss! Trodde ikke det var så billig. Det står at billettene ikke gjelder i det landet du bor i, så da tenker vi å ta båten til kiel, og reise videre derfra. Noen som kan svare på spørsmålene mine, eller har andre tips/erfaringer med interrail?
Multi Skrevet 21. oktober 2008 #2 Skrevet 21. oktober 2008 Hvis jeg husker riktig (det begynner å bli endel år siden), er det enkelte tog man må bestille plass på. Det koster ekstra. Enkelte tog må man også betale et tillegg på (ekstra raske tog, f.eks).
fløtepia Skrevet 21. oktober 2008 #3 Skrevet 21. oktober 2008 togpasset kan brukes på alle tog, og som Multi sier at man må betale ekstra på raske tog. dette gjelder også natt tog. om du reiser i storbyer og lignende kan det være lurt å reservere seg plass på toget. Jeg skulle egentlig på interrail i år, men grunnet pengemangel ble det ikke noe av:( har reise planene og alt klart! men lykke til, det blir nok kjempe morsomt :D
Gjest Pupsilure Skrevet 21. oktober 2008 #4 Skrevet 21. oktober 2008 Er det mye ekstra man må betale? Tusen takk for svar!!
fløtepia Skrevet 21. oktober 2008 #5 Skrevet 21. oktober 2008 jeg kan ikke tro at det er så veldig mye ekstra man må betale! men når du får reisepasset ditt, så følger det med informasjon der jeg vil tro at det vil stå all relavant informasjon du kan jo også ta deg en telefon til NSB og høre med dem om de vet priser o.l Eller du kan kikke litt rundt på www.interrail.com www.interrail.net har du ikke funnet sted å bo enda? da vil jeg anbefale www.hostelworld.com
Gjest Pupsilure Skrevet 21. oktober 2008 #6 Skrevet 21. oktober 2008 Tusen takk Det skal jeg sjekke ut! Det ser ikke så vanskelig ut allikevel lenger. Vi tar båten til kiel, og det går direktetog derfra til paris. Hvor i sør-frankrike vi skal vet vi ikke ennå. Driver å leter etter feriehus. Og vi må ha hotell i paris. Helst et litt fint et siden det er bryllupsreise Skal se på linken din
fløtepia Skrevet 21. oktober 2008 #7 Skrevet 21. oktober 2008 Hvis det er bryllupsreise så er det nok ikke så veldig ideelt og bo på hostel sukk, dette var jammen en fin ide til bryllupsreise du!! blir nok en kjempefin opplevelse
Gjest Pupsilure Skrevet 21. oktober 2008 #8 Skrevet 21. oktober 2008 Hehehe, oppdaget at det var hostel da jeg gikk inn på den
Gjest Pupsilure Skrevet 21. oktober 2008 #9 Skrevet 21. oktober 2008 Takk for det Samboeren min har flyskrekk, så vi må derfor ta tog. Men det blir nok koselig også. Vi skal gifte oss på den norske ambassaden i paris Og skal en uke til sør-frankrike etterpå. Blir nok en ukes tid i paris også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå