Gå til innhold

Når introdusere barna

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Undrende_*
Skrevet

Ble sammen med verdens skjønneste gutt for 4 måneder siden. Han er nyseparert og har 2 små barn, 4 år og 5 år gamle. Han flyttet fra ekskona for 6 måneder siden. Når synes dere jeg kan møte barna (som venninne av pappa)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom dere tar det veldig forsiktig i starten kan dere godt begynne nå, synes jeg. Jeg kjenner flere par som har valgt å møtes "tilfeldig" med barna sine. F.eks. på kjøpesenteret, så går man på kafé sammen som venner. Eller man er "tilfeldigvis" på samme trikk, samme badestrand, samme park osv.

Vær nøye med å ikke sende hverandre forelskede blikk eller klemme hverandre i det skjulte. Barn får med seg utrolig mye mer enn voksne tror.

Om dere klarer å være "profesjonelle" i situasjonen, møtes tilfeldig, la det første møtet være fort overstått, og så la det bygge seg opp saaaaaakte, så ser jeg ikke noe i veien for å møte barna tidlig. Det er jo naturlig at mødre og fedre har venner av begge kjønn.

Det som er risky er når dere skal begynne å vise eller fortelle at dere er kjærester. DA må dere være trygge på forholdet deres og være relativt sikre på at dere har en framtid sammen. Det finnes såklart ingen garantier, men jeg ville aldri presentert mammas nye kjæreste for barna med mindre jeg følte meg rimelig trygg på at vi etter hvert skulle flytte sammen og skape et liv sammen.

Gjest Gjest_Meg_*
Skrevet

Synes også det er lurt med et tilfeldig møte, hvor barna sitter igjen med inntrykket at det var en grei dame...uten å vite at det er kjæresten til pappa. Og så ta det gradvis, og se hvordan ungene liker den personen. -

Skrevet

Vi venta i 4 mnd, dro på fisketur, var ute og spiste pizza med barna mine.

Da han de første gangene var på besøk, var oppmerksomheten rettet på barna og ikke på meg.. alt på barnas premisser altså..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...